محموله کمک‌های اوقاف کرمان به سیستان‌و‌بلوچستان ارسال شد
کد خبر: 3872957
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

محموله کمک‌های اوقاف کرمان به سیستان‌و‌بلوچستان ارسال شد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف کرمان از ارسال محموله کمک‌های این اداره به مناطق سیل‌زده استان سیستان‌و‌بلوچستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان‌ امروز دوشنبه، 30 دی‌ماه با اشاره به وقوع سیل اخیر در استان سیستان‌و‌بلوچستان و لزوم ساماندهی و کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده این استان،  گفت: از محل درآمد موقوفات و کمک‌های متولیان موقوفات استان کرمان محموله‌هایی شامل ۱۵ هزار بسته آب معدنی برای مناطق سیل‌زده ارسال شد.

وی افزود: مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال وجه نقد از محل نیات موقوفات منطبق استان کرمان به‌منظور کمک به تأمین و خرید مواد غذایی و خوراکی مردم سیل‌زده در اختیار اداره‌کل اوقاف و امور خیریه سیستان‌و‌بلوچستان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به کمک‌های این اداره در رخداد سیل فروردین‌ماه امسال در خوزستان بیان کرد: از محل درآمد موقوفات استان کرمان بیش از سه میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی به مناطق سیل‌زده استان خوزستان اختصاص داده شد.

مدیر‌کل اوقاف کرمان تصریح کرد: تمام فعالیت و اقدامات اوقاف در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش و از محل در آمد حاصل شده از موقوفات انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: استان کرمان از لحاظ کمیت موقوفات جزو استان‌های شاخص در سطح کشور مطرح است و موقوفات این استان بیشتر مربوط به برنامه‌های عزاداری است و منابع اختصاص یافته به مناطق سیل‌زده کشور از محل نیات موقوفات منطبق و کمک‌های متولیان و خیران تأمین شده است.

انتهای پیام
captcha