آغاز جشنواره قرآنی «مدهامتان» در شهرستان انار
کد خبر: 3863373
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

آغاز جشنواره قرآنی «مدهامتان» در شهرستان انار

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان کرمان گفت: چهاردهمین جشنواره قرآنی استانی «مد‌هامتان» از امروز چهارشنبه، ۲۰ آذر به مدت سه روز در شهرستان انار برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، مصطفی گرجی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان، امروز، چهارشنبه، 20 آذر در نشست خبری چهاردهمین جشنواره قرآن استانی تحت عنوان«مدها متان» گفت: قرآن می‌تواند جامعه انسانی و اسلامی را به قله‌های معرفت برساند، رسالت پیامبر(ص) با آیه‌هایی که به او نازل می‌شد و با بشارت به پیش می‌بردند.

وی افزود: نصب یک تابلو قرآنی در سطح شهر، محل کار و منزل یک نقش قرآن ظاهری است و یک نقش باطنی رفتار این جامعه برگرفته از قرآن است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با بیان اینکه مسابقات قرآنی یک حرکت، جنبش و یک خیزش در جامعه قرآنی است، ادامه داد: مبنای انقلاب اسلامی حرکت قرآنی است. هر چه تقوای درونی انسان‌ها بیشتر باشد قطعاً تقرب آن‌ها به خداوند بیشتر است و مبنای این فهم انسانی قرآن کریم است.

گرجی در ادامه با بیان اینکه قطعاً جریان انقلاب اسلامی در مسیر قرآن بوده و حرکت حضرت امام خمینی(ره) هم برآمده از قرآن کریم بود، افزود: حرکت‌های انقلابی هم از مکان‌های مقدسی شروع شد که مردم در مساجد گردهم می‌آمدند و از آن‌جا اعلامیه‌ها و سخنان و بیانیه‌ها از آنجا بین مردم پخش می‌شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با تاکید بر اینکه قطعا بعد از انقلاب اسلامی نهادهای که رسالت‌شان گره خورده باشد به قرآن نیاز بود، بیان کرد: فرهنگ و ارشاد، کانون‌های هنری و فرهنگی مساجد هم در دل وزارت ارشاد شکل گرفت و نگاه ما در این کانون‌ها نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان و جوانان با موضوعات قرآنی است.

وی درباره نحوه مسابقات و برگزاری آن توضیح داد: مسابقات مدها متان که چهاردهمین دوره‌اش در همه کشور است و در هر استانی با توجه به برنامه در زمان مشخصی اعلام شده استان کرمان آذر ماه هر ساله این جشنواره را دنبال می‌کند امسال هم با رویکرد جدید به طور متوالی سه سال است که در شهرستان انار برگزار می‌شود.

گرجی بیان کرد: اهداف این جشنواره قرآنی شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان به قرآن و فرهنگ غنی اسلام است حضور پرشور و پرنشاط اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در فعالیت‌های قرآنی و کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی در حوزه محلی و منطقه‌ای است.

وی ادامه داد: آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادهای قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ایجاد بستر مناسب برای دوره‌های آموزشی برای نوجوانان و جوانان در مسابقات فنی و تخصصی قرآنی از دیگر اهداف این جشنواره قرآنی است.

گرجی اظهار کرد: رشته های جشنواره؛ قرائت، ترتیل، حفظ کل، پنج جزء، 15 جزء و حفظ جزء سی‌ام، رشته هنری خوشنویسی و بحث تواشیح در رده سنی زیر 16 سال است و 650 نفر ثبت‌نام کردند که 430 نفر از شهرستان انار و220 نفر از سایر شهرستان‌های استان هستند و مسابقات در دو بخش حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از مزیت‌های این جشنواره نسبت به استان‌های دیگر این است که زمان آن در استان‌های دیگر یک‌روزه است اما در استان کرمان به‌صورت اردو و سه روزه برگزار می‌شود.

گرجی یادآور شد: سال گذشته 296 نفر شرکت‌کننده داشتیم که امسال650 نفر شده اند که افزایش چشمگیر و حرکت روبه رشدی شاهد هستیم.

انتهای پیام
captcha