برگزاری ششمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم در رفسنجان
کد خبر: 3840230
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵

برگزاری ششمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم در رفسنجان

گروه فعالیت‌های قرآنی - اختتامیه ششمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم مجتمع مس سرچشمه رفسنجان شامگاه چهارشنبه، 13 شهریور با ۶۷۱ شرکت‌کننده برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حسین حسنی رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان شامگاه چهارشنبه، 13 شهریور در مراسم اختتامیه ششمین مسابقه حفظ قرآن مجتمع مس رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) گفت: در این برهه زمانی اینکه فرزندان و خانواده‌ها را تشویق کنیم سر سفره قرآن بنشینند همان پاسخ مثبت به ندای امام‌مان در کارزار مبارزه حق و باطل است و باید افتخار کرد که سر سفره قرآن نشستیم.
وی با بیان اینکه هر چه در راه قرآن برای بچه‌هایمان سرمایه‌گذاری کنیم، کم است، افزود: دشمنان امروز برای براندازی خانواده‌ها برنامه‌ریزی کردند دشمن از استقامت ایرانی به ستوه آمده اگر بر ما مسلط شود می‌خواهد دو بال سرخ و سبز عاشورا و شهادت‌طلبی را بگیرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان بیان کرد: دشمن می‌خواهد مردم از مجالس و محافل امام حسین(ع) بهره نگیرند و هدف و فلسفه اصلی قیام عاشورا را فراموش کنند و فرهنگ مهدویت را از ملت شیعه و مسلمان بگیرد.
محمدرضا رجب‌پور مدیر روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با اشاره به برگزاری ششمین مسابقه قرآنی مس گفت: این دوره ویژه دانش‌آموزان و حفظ جزء ۳۰ قرآن بود که۶۷۱ نفر از شهرهای رفسنجان، انار، کشکوئیه، سرچشمه و نوق شرکت کردند که ۴۳۱ نفر از رفسنجان،۸۴ نفر از انار، ۲۱ نفر از سرچشمه، ۸۰ نفر از کشکوئیه و ۵۵ نفر از نوق شرکت داشتند.
وی بیان کرد: از این تعداد ۳۰۶ نفر به مرحله قرعه‌کشی راه یافتند که ۲۱۴ نفر از رفسنجان، ۳۷ نفر از انار، ۱۰ نفر از سرچشمه، ۲۲ نفر از کشکوئیه و ۲۳ نفر از نوق هستند.
مدیر روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تصریح کرد: در بین شرکت‌کنندگان دو نفر از خواهران روشن‌دل به نام‌های فاطمه حسن‌حیدری و فاطمه عرب حضور داشتند که به پاس این حضور هدیه‌ای به آنها اهدا می‌شود.
حسین تقوی‌نژاد مدیر آموزش و پرورش رفسنجان با قدردانی از مدیریت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بیان کرد: توفیق پا گذاشتن در این عرصه قرآنی که نصیب آدم می‌شود جای شکر دارد دانش‌آموزان در کنار حفظ قرآن و و معانی و تدبر در قرآن به آن عمل کنند و نتیجه اش در رفتارها مشخص شود.
وی افزود: در جامعه اسلامی باید رفتارمان اسلامی و قرآنی باشد قرآن هم به بعد فردی و هم اجتماعی انسان توجه کرده کسانی که تربیت قرآنی دارند در طول تاریخ بیشمار هستند که نمونه بارز آن امام علی(ع) است که باید به عنوان الگوهای ما باشند.
انتهای پیام

captcha