طرح حفظ آسان قرآن مجمع قاریان قرآن کرمان آغاز شد
کد خبر: 3823101
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

طرح حفظ آسان قرآن مجمع قاریان قرآن کرمان آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون حفظ مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان گفت: طرح حفظ آسان و پایدار قرآن ویژه بزرگسالان‌ از ابتدای تیر‌ماه آغاز شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، ایمان اسدی، معاون حفظ مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان امروز یکشنبه، 9 تیرماه در نشست عمومی مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان به پایان طرح قرآن بخوان جایزه ببر (ویژه کودکان و خردسالان) با شرکت قریب به ۱۱۰۰ شرکت‌کننده پرداخت و گفت: طرح حفظ آسان و پایدار قرآن (ویژه بزرگسالان) از ابتدای تیر‌ماه آغاز شده است.
وی افزود: در این طرح هر هفته یک کلاس برگزار می‌شود که در آن یک صفحه از کلام‌الله مجید به همراه تفسیر و همراه با رعایت نکات تجویدی زیرنظر هاشم سلطانی حفظ می‌شود.
محمد کاظم لاهوتی، معاون آموزش عمومی مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان ضمن اشاره به حضور بیش از ۱۰۰۰ قرآن‌آموز سطح روخوانی و روان‌خوانی در ترم تابستان، به تشریح برنامه ویژه این معاونت جهت حفظ قرآن‌آموزان در ترم‌های بعد از تابستان پرداخت.
وی بیان کرد: این طرح با آموزش ۵ روزه (۲۰ساعت) قریب به ۶۰ مربی این سطوح آغاز شده است و در طول ترم تابستان ادامه دارد.
لاهوتی تصریح کرد: شناخت بازی‌ها جهت مربیان و بکار بردن آن‌ها در کلاس‌های آموزشی از اهداف این دوره است این طرح با برگزاری جلسات روانشناسی و توجیهی جهت والدین در پایان ترم تابستان خاتمه می‌یابد.
سید‌محمد‌علی موسوی معاون آموزش عالی مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان نیز به چگونگی راهیابی قرآن‌آموزان مراکز ۲۰ گانه بعد از سپری کردن سطح تجوید به سطوح مختلف صوت و لحن اشاره کرد.
وی همچنین از طرح استعدادیابی قرآن‌آموزان و علاقه‌مندان به هنر تلاوت و راهیابی مستقیم ایشان به مرکز آموزش عالی مجمع قاریان خبر داد.
موسوی برگزاری محافل قرآنی در مراکز ۲۰ گانه با محوریت مدیر مرکز، آموزش و بکارگیری مربیان توانمند، تغییر شیوه تدریس صوت و لحن، تشویق و تبلیغات بیشتر در زمینه برگزاری کلاس‌های مفاهیم و همچنین طرح طبقه‌بندی و ارتقای مربیان صوت و لحن نیز از سایر برنامه‌های این معاونت است.
محمد ابراهیم نیک‌اندیش، معاون اجرایی مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان به بروز رسانی پایگاه اینترنتی اشاره کرد و گفت: مشکلات سامانه به‌زودی رفع خواهد شد.
وی افزود: با دسترسی مسئولان مراکز به پایگاه اینترنتی، فهرست قرآن‌آموزان صرفاً از این سامانه دریافت می‌شود.
انتهای پیام

captcha