جمع‌‌خوانی قرآن؛ شاخص‌ترین برنامه ماه رمضان در کرمان
کد خبر: 4204980
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

جمع‌‌خوانی قرآن؛ شاخص‌ترین برنامه ماه رمضان در کرمان

به‌مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برنامه‌های متعدد قرآنی در کرمان برگزار می‌شود که شاخص‌ترین این برنامه‌ها جمع‌خوانی قرآن در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه، مؤسسات قرآنی و... است.

ماه رمضانبه گزارش ایکنا از کرمان، به‌مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و با توجه به تأکیدات بسیاری که برای قرائت قرآن در ماه مهمانی خدا وجود دارد، برنامه‌های متعدد قرآنی و مناجات خوانی در سراسر استان کرمان برگزار می‌شود که شاخص‌ترین این برنامه‌ها جمع‌خوانی قرآن در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه، مؤسسات قرآنی و... است.

در شهر کرمان همچون سال‌های گذشته دو مراسم ویژه جمع‌خوانی قرآن با حضور قاریان برجسته استان در حسینیه ثارالله و گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود. مراسم جمع‌خوانی قرآن در حسینیه ثارالله هر روز عصر ساعت ۱۶ برگزار و به‌صورت مستقیم از سیمای مرکز کرمان پخش می‌شود. جمع‌خوانی قرآن در گلزار شهدای کرمان نیز هر عصر ساعت ۱۶:۳۰ آغاز می‌شود.

مؤسسات قرآنی کرمان و شهرستان‌ها نیز ویژه برنامه‌هایی را در ماه رمضان اجرا می‌کنند. محفل جمع‌خوانی قرآن با تلاوت قاریان نوجوان و بزرگسال شهر زنگی‌آباد و کرمان همراه با قرعه‌کشی روزانه و اهدای جوایز بین شرکت‌کنندگان هر روز از ساعت ۱۶:۱۵ تا ۱۷:۳۰ در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت رضوان زنگی‌آباد برگزار می‌شود.

جمع‌خوانی قرآن با اجرای برنامه‌های متنوع مانند «طرح زندگی با آیه‌ها» با حضور قاریان برجسته کرمان و استاد حوزه علمیه هر روز از ساعت ۱۶ به مدت یک ساعت و ربع در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ایثارگران بصیر کرمان به آدرس، کرمان بلوار قدس(ترمینال قدیم) کوچه ۱۵ برگزار می‌شود.

برگزاری ختم دسته جمعی قرآن ویژه بانوان در خانه قرآن مسجدالنبی کشکوئیه هر روز ساعت ۱۰:۳۰ همراه با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، جمع‌خوانی قرآن بانوان در حسینیه کمال‌آباد به آدرس خیابان سیدجمال‌الدین، برگزاری جلسات حفظ، روخوانی و روانخوانی همراه با برنامه‌های فرهنگی در مسجد خیراندیش کمال‌آباد عصرها ساعت ۱۶:۳۰، برپایی جلسات تفسیر قرآن و اخلاق در قرآن از ساعت ۱۶:۳۰ در حسینیه جنت‌العباس(ع) به آدرس بزرگراه خلیج فارس، خیابان شهید ارسلان کوچه شماره ۴ همراه با اقامه نماز مغرب و عشا و اهدای جوایز نفیس به جوانان و نوجوان، ختم دسته جمعی قرآن و دعای مجیر هر روز ساعت ۱۰:۳۰ در خانه قرآن صاحب الزمان(عج) کشکوئیه از جمله برنامه‌های قرآنی در شهرستان رفسنجان به مناسبت بهار قرآن است.

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده مراسم ویژه ماه مبارک رمضان در ۲۰۰ بقعه متبرکه شهر کرمان برگزار می‌شود که ۷۳ بقعه شاخص هستند و برنامه‌های جزءخوانی، جمع‌خوانی و تفسیر قرآن و مناجات‌خوانی را برگزار می‌کنند. همچنین بیش از نیمی از مساجد کرمان آماده اجرای مراسم ویژه ماه مبارک رمضان هستند. جمع‌خوانی قرآن در تمام مساجد استان و ۳۲۲ مسجد شهر کرمان برگزار می‌شود.

ویژه برنامه مهم سازمان تبلیغات اجرای طرح ملی «مسطورا» در کرمان است و مردم کرمان می‌توانند با ارسال عدد ۵ به شماره ۳۰۰۰۲۶۱۱ عضو کانال ایتا شده و از محتوای روزانه این طرح بهره‌مند ‌شوند.

انتهای پیام
captcha