نخستین مرحله طرح قرآنی «مسطورا» در کرمان اجرا می‌شود
کد خبر: 4204832
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
همزمان با ماه مبارک رمضان

نخستین مرحله طرح قرآنی «مسطورا» در کرمان اجرا می‌شود

مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمان با بیان اینکه طرح ملی «مسطورا» ویژه ماه مبارک رمضان در راستای انس و ارتباط بیشتر مردم است، گفت: مردم کرمان اگر عدد ۵ را به شماره ۳۰۰۰۲۶۱۱ پیامک کنند عضو کانال ایتا طرح شده و از محتوای روزانه بهره‌مند می‌شوند.

نشست خبری مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام سعید شهابی، مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمان امروز، ۲۱ اسفندماه در نشست خبری پیرامون تشریح برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان و اجرای طرح ملی «مسطورا» در کرمان با بیان اینکه جمع‌خوانی قرآن از برنامه‌های مرسوم ماه مبارک رمضان است، گفت: جمع‌خوانی قرآن در تمام مساجد برگزار می‌شود که در تمام شهرها یک جمع‌خوانی به‌صورت ویژه خواهد بود.

وی با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌هایی در ماه رمضان برگزار می‌شود، افزود: جشن ولادت امام حسن(ع)، تدارک افطاری ساده برای روزه‌داران، برگزاری مراسم لیالی قدر، جلسات وعظ و خطابه از ویژه‌برنامه‌ها در کرمان است‌. 

شهابی با بیان اینکه در کرمان چهار هزار مسجد وجود دارد که نیمی از آنها آماده میزبانی از روزه‌داران و نمازگزاران ماه مبارک رمضان هستند که ۳۲۲ مسجد در شهر کرمان قرار دارند، افزود: برنامه‌های ماه مبارک رمضان با حضور بیش از ۵۰۰ مُبلغ در استان اجرا می‌شود و تاکنون ۱۳ گروه تبلیغی به مناطق مختلف استان اعزام شده‌اند. همچنین ۲۰۲ مُبلغ هم توسط خود میزبان دعوت شده‌اند. 

مدیرکل سازمان تبلیغات استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به محدود شدن قرآنی در زندگی انسان‌ها، اظهار کرد: طرح ویژه ماه مبارک رمضان برای اینکه انس و ارتباط مردم با قرآن بیشتر شود طرح ملی «مسطورا» است که نخستین گام آن در ماه رمضان اجرا می‌شود. بر اساس این طرح ۱۷۰ آیه از مجموع آیات قرآن که مردم بیشتر با آنها در زندگی سر و کار دارند، انتخاب و گام‌بندی شد.

وی با بیان اینکه نام طرح مسطورا به معنای سطر سطر زندگی با آیه‌هاست، افزود: در گام نخست اجرا، ۵۰ آیه برای تدبر در قرآن و ۳۰ آیه برای حفظ در نظر گرفته شده است تا مخاطب روزانه یک آیه را حفظ کند و آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، ارشاد، ادارات، دانشگاه‌ها و شهرداری پای کاری اجرای این طرح هستند و آیات قرآن در فضاسازی شهری و با معنای هنری در بیلبوردهای خیابانی اجرا می‌شود.

شهابی اظهار کرد: محتوای خوبی آماده شده است و اگر در فضای مجازی عنوان «زندگی با آیه‌ها» جستجو شود می‌توان از این محتوا استفاده کرد. همچنین برای کسی که بخواهد در حوزه قرآن کار تخصصی انجام دهد فضا در این طرح فراهم و برای جامعه نخبگانی، نوجوانان، کودکان هنرمندان و... متناسب با فضای آنها محتوا آماده شده است. البته برای کودکان ۱۱ آیه برای حفظ در نظر گرفته شده است. هر استان یک سامانه پیامکی برای دسترسی راحت‌تر به محتوای آماده شده دارد و مردم کرمان اگر عدد ۵ را به شماره ۳۰۰۰۲۶۱۱ پیامک کنند عضو کانال ایتا شده و از محتوای روزانه بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام
captcha