نورافشانی بیش از ۵۰۰ نقطه در کرمان به‌مناسبت نیمه شعبان
کد خبر: 4200908
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

نورافشانی بیش از ۵۰۰ نقطه در کرمان به‌مناسبت نیمه شعبان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان از برگزاری جشن ویژه نیمه شعبان در ۴۷ نقطه از شهر کرمان خبر داد و گفت: نورافشانی ساعت ۲۱ در بیش از ۵۰۰ نقطه از استان که بیش از ۱۰۰ نقطه آن در شهر کرمان قرار دارد با بانگ «یا مهدی»، از جمله برنامه‌های نیمه شعبان در کرمان است.

حسین انجم‌شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حسین انجم‌شعاع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در نشست خبری با موضوع جشن‌های نیمه شعبان، ضمن تبریک روز جوان و اعیاد شعبانیه گفت: سالروز ولات امام زمان(عج) از روز‌ها و لیالی متبرک و مهم سال است و لذا بر احیای شب نیمه شعبان تأکید شده و در این شب در کرمان نیز برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتقاد به ظهور منجی در همه ادیان وجود دارد اما در جزئیات آن اختلاف است، افزود: اعتقاد شیعیان به منجی از سایر ادیان و مذاهب شفاف‌تر است و شیعه جزئیات و مشخصات منجی را می‌داند. از اهل‌ بیت(ع) روایات بسیاری در مورد امام زمان(عج) وجود دارد اما استعمار تلاش می‌کند تا نشان دهد منجی و امام زمان(عج) وجود ندارد و آن قدری که آنها در موضوع مهدویت کار می‌کنند تا نشان دهند چنین چیزی نیست ما خیلی کار نمی‌کنیم

انجم‌شعاع تصریح کرد: افرادی باید باشند تا برای ظهور زمینه‌سازی کنند و به اعتقاد بسیاری از بزرگان و علما، انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور و انقلاب حضرت مهدی(عج) است. یکی از کارها تلاش برای ترویج فرهنگ مهدویت و اعتقاد به ظهور است؛ کسانی که می‌توانند و اهل قلم و رسانه هستند باید در ترویج فرهنگ مهدویت کار کنند و اگر خانواده مهدوی داشته باشیم جامعه نیز مهدوی می‌شود و لازمه این امر آن است که ویژگی‌ها و جلوه‌های جامعه مهدوی را محقق کنیم.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌ها و جلوه‌های جامعه مهدوی ایجاد وحدت و همدلی در جامعه در همه زمینه‌ها است به ویژه امسال که انتخابات را در پیش داریم باید برای وحدت در جامعه تلاش کرد. همه برنامه‌های نیمه شعبان پیوست انتخاباتی دارد و در همه برنامه‌های فرهنگی هنری، جشن‌ها و... بر تشویق و ترغیب برای حضور در انتخابات و پرهیز از کار کردن به نفع یک فرد و گروه خاص تأکید شده است و به‌ویژه گروه‌های مردمی که حضور فعال دارند و جشن‌ها را برگزار می‌کنند تأکید شده مراقب باشند از این فضا به نفع گروه و فرد خاصی استفاده نشود.

انجم‌‌شعاع اطاعت از خداوند، دوری از گناه، صداقت و درستی، شناخت حلال و حرام، هدایت و استقامت، دانش و بینش و... را از جمله ویژگی‌های جامعه مهدوی برشمرد و اظهار کرد: همه باید در طول سال برای ایجاد جامعه مهدوی تلاش کنیم و مناسبت‌هایی مانند نیمه شعبان و آغاز امامت امام زمان(عج) فرصت‌های خوبی برای این امر هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان از تشکیل ستاد شعبانیه و برگزاری جلسات متعدد در راستای ترویج فرهنگ مهدویت در کرمان خبر داد و افزود: چند برنامه شاخص برای گرامیداشت نیمه شعبان در کرمان در نظر گرفته شده که جشن نیمه شعبان به مدت دو شب در مهدیه مسجد صاحب‌الزمان(عج)، جشن ویژه مردمی در دانشگاه پیام‌نور، جشن محلات در ۴۷ نقطه از شهر کرمان، نورافشانی ساعت ۲۱ در بیش از ۵۰۰ نقطه از استان که بیش از ۱۰۰ نقطه آن در شهر کرمان قرار دارد با بانگ «یا مهدی»، برگزاری جشن در مدارس و ادارات و... از جمله این برنامه‌ها است.

انجم‌شعاع در پایان گفت: نماز استغاثه و مناجات‌خوانی در مسجد امام(ره) کرمان در روز نیمه شعبان، احیای شب نیمه شعبان ساعت ۱۲ شب در مسجد امام زمان(عج) در خیابان چمران، احیای دانش‌آموزی در مسجد امام حسین(ع)، احیای دانش‌آموزی در ستاد عتبات عالیات، آذین‌بندی، تولید محتواهای مجازی، و... از دیگر برنامه‌های شاخص بزرگداشت نیمه شعبان در کرمان است و علاوه‌بر ۴۷ نقطه که ویژه‌برنامه برگزار می‌شود در تکایا، مساجد، خیابان‌ها و... نیز به‌صورت خودجوش از سوی مردم مراسم مختلفی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha