دبستان «شهدای دانش‌آموز ۱۳ دی‌» در کرمان افتتاح شد
کد خبر: 4199996
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

دبستان «شهدای دانش‌آموز ۱۳ دی‌» در کرمان افتتاح شد

در آیینی با حضور خانواده شهدای دانش‌آموز جنایت تروریستی کرمان، دبستان دخترانه ۱۲ کلاسه «شهدای دانش‌آموز ۱۳ دی‌» صبح امروز، ۲۶ دی‌ماه در کرمان افتتاح شد.

افتتاح دبستان شهدای دانش‌آموز ۱۳ دی‌ در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، در آیینی با حضور خانواده شهدای دانش‌آموز جنایت تروریستی کرمان، استاندار کرمان، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از دانش‌آموزان، دبستان دخترانه ۱۲ کلاسه «شهدای دانش‌آموز ۱۳ دی‌» صبح امروز، ۲۶ دی‌ماه در کرمان افتتاح شد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این مراسم با بیان اینکه این ذوق برای نام گذاری مدرسه به یاد شهدای تروریستی در بزرگداشت و گرامیداشت یاد شهدا کار ارزشمندی است، اظهار کرد: به شورای شهر پیشنهاد شده تا مدارسی که دانش‌آموزان آنها شهید شدند، یا کوچه‌های منتهی به آن مدارس که نام ندارند و حتی کلاس‌هایی در مدارس به نام این شهدا نام‌گذاری شود.

استاندار کرمان افزود: تکمیل ساختمان این مدرسه نشان از توان اجرایی استان است و می‌توان با همکاری کار را پیش برد. سرانه آموزشی مرکز استان وضعیت مناسبی ندارد و همه باید کمک کنیم تا کارها را به سامان برسانیم.

رضا هدایتی، مدیرکل توسعه و نوسازی مدارس کرمان در این مراسم به ارائه گزارشی از ساخت این مدرسه پرداخت و گفت: این مدرسه هشت ماه پیش کلنگ‌زنی شد و در مرحله اسکلت و دیوارچینی بود که حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان رخ داد و براساس تصمیم و همکاری‌های انجام شده توانستیم پروژه را با تلاش شبانه‌روزی به پایان برسانیم.

دبستان دخترانه ۱۲ کلاسه «شهدای دانش‌آموز ۱۳ دی‌» در زمینی به مساحت ۴۳۰۰ متر مربع با زیربنای ۱۳۰۰ مترمربع با اعتبار بیش از ۱۱ میلیارد تومان از طرح تخریب و بازسازی مدارس ساخته شده است که قبل از حادثه تروریستی کرمان تنها ۴۵ درصد پیشرفت داشته و در مدت کوتاهی تکمیل و افتتاح شد.

انتهای پیام
captcha