نسل پنجم انقلاب باید از فرایند پیشرفت جمهوری اسلامی آگاه شوند
کد خبر: 4198568
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش:

نسل پنجم انقلاب باید از فرایند پیشرفت جمهوری اسلامی آگاه شوند

امیرغلامعلیان با بیان اینکه جوانانی که امروز نسل پنجم انقلاب هستند دوران دفاع مقدس را درک نکرده و فتنه‌های دشمن و ترورها را ندیده‌اند، گفت: جوانان باید بدانند که پیروزی انقلاب اسلامی ایران چه فرایندی را طی کرده و با گذر از فتنه‌ها و بحران‌ها به این مرحله از بالندگی رسیده است.

امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتشبه گزارش ایکنا از کرمان، سرتیپ دوم ستاد امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش پیش از ظهر امروز، ۱۸ بهمن‌ماه در یادواره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان کرمان با تبریک دهه فجر و عید مبعث، گفت: این بیعت تسریع کننده پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی گرامیداشت یاد دوران دفاع مقدس، شهدا و فرماندهانی که برای حفاظت از خاک کشور تلاش کردند را ضروری دانست و افزود: یکی از مهمترین وظایف ما جهادتبیین است تا نسل پنجم انقلاب در جریان رویدادهای انقلاب و دوران دفاع مقدس قرار بگیرند و این امر یک واجب الهی است.

امیرغلامعلیان جهاد تبیین را راه خنثی کردن توطئه‌های دشمن در جنگ شناختی و فضای مجازی دانست و تصریح کرد: جوانان باید بدانند که پیروزی انقلاب اسلامی ایران چه فرایندی را طی کرده و با گذر از فتنه‌ها و بحران‌ها به این مرحله از بالندگی رسیده و امروز به عنوان یک قطب تأثیر‌گذار در فرایندی‌های بین‌المللی خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) سه عامل مهم اراده خداوند، خواست مردم و پیوستن ارتش به بدنه انقلاب را سه عامل پیش برنده می‌دانستند، ادامه داد: اراده و سنت لایتغیر الهی بر این است که دولت‌هایی که مشروعیت سیاسی ندارند عمر زیادی هم نداشته باشند مانند رژیم پهلوی، انقلاب روسیه، انقلاب فرانسه و... که به دلیل نداشتن مشروعیت و مقبولیت فراموش شدند اما این دو شرط در انقلاب اسلامی به بهترین شکل خود را نشان داد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش افزود: انقلاب اسلامی سبب تغییر ژئوپولوتیک جهانی شده، نظام دو قطبی را زیر سایه برده و قدرت سوم یعنی نظام جمهوری اسلامی ایران را شکل داد که در سایه وجود رهبری، مشروعیت خود را حفظ کرد.

وی افزود: تاریخ جنگ نشان داد علیرغم تمام دشمنی‌ها نظام جمهوری اسلامی اقتدار خود را حفظ کرد و سرانجام جنگ، خفت دشمنان و اقتدار نظام بود. پس از امام راحل نیز علیرغم همه فتنه‌ها و تحریم‌ها نظام با کمال اقتدار به راه خود ادامه داد و این نقطه مشروعیت بخش جمهوری اسلامی است.

امیرغلامعلیان عامل اصلی ماندگاری نظام را پشتیبانی مردم از نظام دانست و اظهار کرد: مردم در همه صحنه‌ها پشتیبان مقام معظم رهبری و نظام بودند و از مهمترین عوامل مقبولیت نظام، برگزاری انتخابات است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ انتخابات موفق در کشور شکل گرفته و این نشان دهنده جامعه صد در صد مردم سالاری و متکی بر آرای مردمی است و امیدواریم در انتخابات پیش رو نیز یک بار دیگر شاهد حضور و مشارکت گسترده همگانی در انتخابات باشیم.

وی ادامه داد: انتخابات پیش رو برای ما بسیار مهم است زیرا اولین انتخابات پس از اغتشاشات ۱۴۰۱ است؛ در این اغتشاشات تلاش دشمن بر این بود تا بدنه مردم را از نظام جدا کند اما درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری نیروهای امنیتی این فتنه را در نطفه خفه کرد. دشمن در انتخابات نیز تلاش می‌کند با بزرگنمایی مشکلات اقتصادی مردم را از نظام دور کند لذا همه وظیفه داریم در راستای القای امید و نشاط برای جامعه هدف و کارکنان خود جهاد تبیین داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش تصریح کرد: جوانانی که امروز نسل پنجم انقلاب هستند دوران دفاع مقدس را درک نکرده و فتنه‌های دشمن و ترورها را ندیده‌اند و به شدت تحت تأثیر فضای رسانه‌ای قرار دارند و ما وظیفه داریم در جنگ شناختی، سواد رسانه‌‌ای آنها را نسبت به ترفندهای دشمن بالا ببریم.

امیرغلامعلیان از برنامه‌ریزی برای حضور پرشور نیروها، کارکنان و خانواده ارتش در انتخابات خبر داد و گفت: بدنه ارتش در کرمان در انتخابات سال ۱۴۰۰ حضور ۹۱ درصدی داشت که ۴۰ درصد از سطح مشارکت کل استان بیشتر بود و در انتخابات ۱۴۰۲ نیز این مشارکت بی‌نظیر را افزایش می‌دهیم.

انتهای پیام
captcha