ضرورت اهدای خون مردم کرمان در فصل زمستان
کد خبر: 4198401
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

ضرورت اهدای خون مردم کرمان در فصل زمستان

مدیرکل انتقال خون استان کرمان ضمن اعلام ساعت فعالیت مراکز انتقال خون استان، گفت: هر سال با فرا رسیدن زمستان، سردی هوا و شیوع بیماری‌های فصلی با کم شدن مراجعات مردمی برای اهدای خون روبه‌رو می‌شویم که این امر موجب کاهش ذخایر خونی می‌شود.

اهدای خونبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی انتقال خون، ایرج شکوهی، مدیرکل انتقال خون استان کرمان با تأکید بر اهدای خون در فصول سرد، گفت: هر سال با فرا رسیدن زمستان، سردی هوا و شیوع بیماری‌های فصلی و مصرف آنتی‌بیوتیک و دلایلی از این قبیل با کم شدن مراجعات مردمی برای اهدای خون روبه‌رو می‌شویم که این امر موجب کاهش ذخایر خونی می‌شود.

وی افزود: کرمان دارای 42 بیمارستان و مؤسسه درمانی و حدود 1500 بیمار تالاسمی است که این بیماران از مصرف‌کنندگان دائمی خون و فراورده‌های خونی هستند. به دلیل آمار بالای حوادث و سوانح در استان، بیماران درگیر با این موارد نیز به صف نیازمندان به خون اضافه می‌شوند و با توجه به اینکه تأمین خون تنها از راه اهدا امکان پذیر است، این امر نیاز به حضور مردم برای اهدای خون را پررنگ می‌کند.

شکوهی ضمن قدردانی از همراهی و همدلی مردم کرمان با بیماران نیازمند به خون، ادامه داد: در ده ماهه سال جاری 91 هزار و 221 مراجعه برای اهدای خون در کل استان داشته‌ایم که از این تعداد 73 هزار و 924 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که تعداد 69 هزار و 567 نفر آنها را آقایان و چهار هزار و 537 نفر را بانوان تشکیل می‌دادند.

وی تصریح کرد: حضور و مشارکت مستمر کرمانی‌ها به ویژه جوانان می‌تواند ما را در حفظ ذخایر مناسب و مطلوب برای تأمین خون مورد نیاز بیماران یاری کند و هم استانی‌ در خاطر داشته باشند که نیاز به خون یک نیاز همیشگی است و بیماران همیشه چشم انتظار قهرمانان زندگی هستند.

شکوهی در پایان ضمن تبریک فرا رسیدن عید مبعث، ساعات فعالیت مراکز اهدای خون سراسر استان را در تعطیلات پیش‌رو اعلام و اظهار کرد: پایگاه اهدای خون بلوار 22 بهمن کرمان از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۳ در روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن، پایگاه اهدای خون شهرستان‌های رفسنجان و بم از ساعت ۸ الی ۱۲ در روز جمعه ۲۰ بهمن، پایگاه اهدای خون شهرستان‌های سیرجان و جیرفت از ساعت ۸ الی ۱۲ در روز ۲۲ بهمن پذیرای مردم خواهند بود.

انتهای پیام
captcha