دولت در مبارزه با فساد هیچ تعارف و خط قرمزی ندارد
کد خبر: 4197826
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

دولت در مبارزه با فساد هیچ تعارف و خط قرمزی ندارد

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد و شناسایی گلوگاه‌های فساد از اصول مهم دولت است، گفت: دولت در مبارزه با فساد و کنارگذاشتن افرادی که کارآمدی لازم را ندارند هیچ تعارف و خط قرمزی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهوربه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور، صبح امروز، ۱۵ بهمن‌ماه در شورای اداری کرمان با گرامیداشت یاد شهدا و با بیان اینکه برکت حضور شهید سلیمانی را امروز در پیروزی‌های جبهه مقاومت مشاهده می‌کنیم، گفت: امروز فرصتی برای خدمتگذاری به مردم برای ما فراهم شده که باید قدردان باشیم.

وی با بیان اینکه گفتمان دولت سیزدهم همان گفتمان امامین انقلاب است که در بیانیه گام دوم به تفصیل به آن پرداخته شده و همه سیاست‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات باید مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب شکل گیرد، اظهار کرد: خدامحوری، مردمی بودن، عدالت محوری و فساد ستیزی از مهمترین نکات گفتمان دولت است که در احکام مدیران عالی و هم در همه اسناد دولت بر آنها تأکید شده است.

درویشیان افزود: یکی از اصول مهمی که در دولت بر آن تأکید شده، شفاف‌سازی است زیرا یکی از بسترهای فساد عدم شفاف بودن اقدامات، وظایف و فعالیت دستگاه‌ها است. امروز صورت مالی هزار شرکت مشخص شده و تمام پرداختی‌‌های مدیران نیز طبق قانون برنامه ششم باید در سامانه‌های مربوط ثبت و رصد شود تا کسی خلاف قانون پرداختی نداشته باشد.

وی در ادامه به اصول دوازده‌‌گانه میثاق رئیس‌جمهور اشاره کرد و ادامه داد: شایسته‌گزینی از مهمترین اصول ۱۲گانه است و کسانی که می‌خواهند مسئولیتی داشته باشند باید شایستگی لازم از لحاظ تجربه و تخصص به گفتمان دولت و انقلاب را داشته باشند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد و شناسایی گلوگاه‌های فساد از اصول مهم دولت است، افزود: دولت در مبارزه با فساد و کنارگذاشتن افرادی که کارآمدی لازم را ندارند هیچ تعارف و خط قرمزی ندارد. یکی از پر فسادترین حوزه‌های فساد در اراضی ملی بود که سامانه تشکیل شده به صورت جدی فعالیت‌ها در این حوزه را رصد می‌‌شود.

درویشیان، فرهنگسازی و نظارت همگانی را از اصول دوازدگانه دولت دانست و بیان کرد: انتصاب‌ها مبتنی بر تعهد و اعتماد است و یکی از راه‌های حفظ این اعتماد، نظارت است که برای هدایت و اشراف مدیران بر مجموعه تحت مدیریتی اوست.

وی با بیان اینکه وجود تعارض منافع یکی از نکات بود که باید از آن جلوگیری شود، گفت: اقدامات و خدمات دولت در مقایسه با مدت مشابه گذشته قابل توجه است اما یک ضعف عدم اطلاع‌رسانی مؤثر برای تبیین فعالیت‌های مثبت دولت است.

درویشیان آموزش قوانین قابل ابتلا به مدیران را مهم دانست و با بیان اینکه بخش قابل توجهی از پرونده مربوط به بی‌اطلاعی، کم اطلاعی و یا بی‌توجهی مدیران و مسئولان مربوطه به قوانین است، اظهار کرد: نظارت مستمر بر زیر مجموعه، دقت به توان، تجربه و تخصص افراد در انتصابات، برگزاری نشست‌های کارشناسی و کاربردی با نخبگان، برخورد مناسب با ارباب رجوع، تشویق و تنبیه متناسب با کارآرایی افراد و پیگیری از مهمترین نکاتی است که مدیران باید به آن توجه کنند.

انتهای پیام
captcha