صهیونیست‌ها اولین متهمان جنایت تروریستی در کرمان هستند
کد خبر: 4193920
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹

صهیونیست‌ها اولین متهمان جنایت تروریستی در کرمان هستند

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در پشت پرده جنایتی که در کرمان اتفاق افتاد صهیونیست‌ها اولین متهم هستند، گفت: اگرچه در ظاهر داعش مسئولیت جنایت تروریستی کرمان را قبول کرد اما دست سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی صهیونیست‌ها و آمریکا در این حادثه آلوده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، تجمع حقوقدانان انقلابی استان کرمان نسبت به طرح شکایت در مجامع بین‌المللی در محکومیت جنایات استکبار جهانی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در غزه و یمن هم‌زمان با سراسر کشور عصر امروز، ۲۴ دی‌ماه در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در این مراسم با بیان اینکه براساس بررسی‌های انجام شده، در پشت پرده جنایتی که در کرمان اتفاق افتاد صهیونیست‌ها اولین متهم هستند، گفت: اگرچه در ظاهر داعش مسئولیت جنایت تروریستی کرمان را قبول کرد اما دست سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی صهیونیست‌ها و آمریکا در این حادثه آلوده است. امیدواریم شرایطی فراهم شود که مستندات این حادثه از طریق رسانه‌ها در اختیار مردم قرار گیرد زیرا مردم بهترین قضاوت کننده‌ها هستند.

وی افزود: آنها از حاج قاسم سیلی محکمی خورده‌اند که آثار آن را تا ده‌ها سال آینده هم می‌بینند لذا طبیعی است که نقشه‌ای اینگونه جنایتکارانه تدارک ببینند و افراد بی‌گناه را به خاک و خون بکشند.

حجت‌الاسلام حمیدی مقاوم، صبر و ایستادگی خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان را نشان از زنده‌ بودن روحیه انقلابی و دفاع از ارزش‌ها در کشور دانست و با اشاره به تهاجم صهیونیست‌ها به غزه، تصریح کرد: امروز هزاران نفر بی‌گناه مورد هجمه صهیونیست‌ها قرار گرفته و به شهادت رسیده‌اند و امروز صدمین روز این جنایت بزرگ است.

وی با بیان اینکه آزاداندیشان و آزادمردان دنیا نمی‌توانند در مقابل جنایات صهیونیست‌ها ساکت باشند، گفت: تأیید و سکوت در برابر این جنایات از سوی دولتمردان وابسته که بقای قدرت خود را در خون جوانان و نوجوانان جستجو می‌کنند، بعید نیست اما این جنایات برای مردم و آزاد‌اندیشان جهان قابل قبول نیست.

حمیدی با بیان اینکه مجامع بین‌المللی و مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر سکوت کرده‌اند و اقدامی علیه جنایتکاران انجام نمی‌دهند، افزود: حقوق بشر در اندیشه آنها معنا و مفهوم دیگری دارد و هر جا منافعشان به خطر افتد از این ابزار برای تأمین منافع خود استفاده می‌کنند که در غزه، لبنان، فلسطین و یمن می‌بینیم.

وی با اشاره به جنایات بیش از ۷۰ سال رژیم غاصب صهیونیستی در دنیا به ویژه نسبت به بانوان و کودکان، تصریح کرد: دادگاه عادلانه‌ای را برای رسیدگی ‌به این جنایات مطالبه می‌کنیم تا پاسخی به افکار عمومی بدهند و امیدواریم یک وجدان بیدار در این دنیا پیدا شود و پاسخی به این جنایتکاران تاریخ بدهد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان اظهار کرد: حقوقدانان استان کرمان در این کیفر‌خواست شفاهی از دادگاه‌های بین‌المللی خواستند تا رژیم کودک کش صهیونیستی را پای میز محاکمه بکشانند. رژیم غاصب صهیونیستی باید پاسخگوی ۷۰ سال جنایت خود در کشتار بانوان و کودکان بی‌گناه باشد.

انتهای پیام
captcha