انفجارهای تروریستی در کرمان شدید و با ساچمه‌های فراوان بوده است
کد خبر: 4191872
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۴
وزیر کشور:

انفجارهای تروریستی در کرمان شدید و با ساچمه‌های فراوان بوده است

احمد وحیدی با بیان اینکه انفجارهای حادثه تروریستی در کرمان شدید و با ساچمه‌های فراوان بوده است، گفت: اگر چه قبلاً ۱۰۳ نفر آمار شهدا اعلام شد اما نام برخی به اشتباه ۲ بار ثبت شده بود که اکنون آخرین تعداد شهدا کمتر از ۱۰۰ نفر است.

احمد وحیدی وزیر کشوربه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، احمد وحیدی‌، وزیر کشور، شامگاه، ۱۳ دی ماه با حضور در محل گلزار شهدای کرمان و در ارتباط تلویزیونی از شبکه استانی، ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در عملیات تروریستی، گفت: این مردم در راه نشان دادن عشق و علاقه خود به سردار دلها، توسط دشمنان جنایتکار، بی‌حیثیت و خبیث به خاک و خون کشیده شدند.

وی با اشاره به بازدید خود از دو نقطه وقوع حادثه، افزود: عملیات تروریستی کار بزدلانه‌‌ای است و توسط آدم‌های زبون اتفاق افتاد. در فاصله کوتاه ۲۰ دقیقه‌ای، دو انفجار شدید با ساچمه‌های فراوان رخ داد و منجر به شهادت جمعی از هموطنان شد. مجروحان حادثه به سرعت به بیمارستان منتقل شدند که عده‌ای نیز به دلیل شدت جراحات به شهادت رسیدند.

وحیدی بیان کرد: اگر چه قبلاً ۱۰۳ نفر آمار شهدا اعلام شد اما نام برخی به اشتباه ۲ بار ثبت شده بود که اکنون آخرین تعداد شهدا کمتر از ۱۰۰ نفر است و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح در حال مداوا و درمان هستند. مکان انفجارها قبل از ورودی به گلزار شهدا و ایست و بازرسی‌ها بوده است، بعد از حادثه با حضور پر تعداد نیروهای امنيتی، کار در دست کنترل است و اکنون جمعی از مردم در حال عزاداری در مزار شهید سلیمانی هستند.

وی تصریح کرد: حادثه تلخی بود که نشان دهنده بغض و کینه دشمنان جمهوری اسلامی است، همان افرادی که نتوانستند وجود سردار سلیمانی را در اوج حماسه و مبارزه با تروریسم تحمل کنند، زائران و محبان ایشان را در سالگرد سردار دلها به شهادت رساندند. این عملیات تروریستی و کشتار افراد بی‌گناه همانند جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد، نشان دهنده افکار حاکم بر جریان تروریسم در جهان است.

وزیر کشور با بیان اینکه تصور باطلی است که دشمنان ما شکست خود از رزمندگان در صحنه را از مردم عادی انتقام می‌گیرند و حتماً سیلی محکمی را بابت آن دریافت می‌کنند، به حضور وزیر بهداشت و بازدید از بیمارستان‌ها و روند درمان مجروحان اشاره کرد و گفت: گزارشی از کمبود در بیمارستان‌ها نداریم.

انتهای پیام
captcha