فاز نخست اردوگاه شهید سلیمانی تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 4190510
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
وزیر آموزش و پرورش:

فاز نخست اردوگاه شهید سلیمانی تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

رضامراد صحرایی با بیان اینکه اردوگاه شهید سلیمانی یک کار ملی است، گفت: فاز نخست اردوگاه باید در پنجمین سالگرد شهید سلیمانی به بهره‌برداری رسیده و دو فاز بعدی در سالگرد ششم و حداکثر هفتم شهید سلیمانی به بهره‌برداری برسد.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از کرمان، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش عصر امروز، هفتم دی‌ماه در یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با موضوع ساخت اردوگاه دانش‌آموزی شهید سلیمانی در کرمان با بیان اینکه این اردوگاه یک کار ملی است، گفت: مستند‌سازی ماده ۲۳ آن باید در سریعترین مدت تهیه در سه فاز ساخته شود. پس از مطالعه اولیه، فاز نخست اردوگاه باید در پنجمین سالگرد شهید سلیمانی به بهره‌برداری رسیده و اردوگاه به عنوان یک اردوگاه ملی نشان داده شود دو فاز بعدی در سالگرد ششم و حداکثر هفتم شهید سلیمانی به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه کرمان ظرفیت‌های خوبی دارد و مدیران پای کار هستند، افزود: اعتبارات اردوگاه شهید سلیمانی باید از سه محل منابع ملی و استانی، مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی و مولدسازی تأمین شود ضمن آنکه نمایندگان استان نيز در مجلس شورای اسلامی همکاری لازم در این خصوص داشته باشند.

صحرایی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تکمیل ساختمان نیمه تمام آموزش و پرورش کرمان، اظهار کرد: بودجه‌ای برای اداره کل در نظر گرفته نشده و اعتبار آن از طریق تهاتر تأمین شده است. همچنین ساختمان فعلی اداره کل آموزش و پرورش استان باید به‌ سرعت تعیین تکلیف شود و ۵۰ درصد از منابع مولدسازی آن خرج اردوگاه شهید سلیمانی و دانشگاه‌ها فرهنگیان و ۵۰ درصد باقیمانده برای مدارس حاشیه شهر شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال آینده یکی از پروژه‌های مدرسه‌ سازی در استان کرمان احداث مدرسه ویژه توانخواهان خواهد بود، ادامه داد: آموزش و پرورش تصویر آینده کشور است و هر آنچه در آموزش و پرورش بکوشید برای آینده تلاش کرده‌اید لذا درخواست داریم سال آینده در اعتبارات استانی، اعتبارات آموزش و پرورش زیر ۱۵ درصد نباشد.

صحرایی در پایان با اشاره به اقدامات تحولی دولت از جمله رتبه‌بندی معلمان، لحاظ کردن ضریب درسی در کنکور، مدرسه سازی، طرح شهید سلیمانی، ساختارسازی، استخدام حدود ۵۰ هزار معلم جدید و... اظهار کرد: گروه‌هایی وجود دارند که یا غافلند یا خائن هستند و نمی‌خواهند پیشرفت کشور را ببینند اما عملکردهای خوب باید نشان داده شوند.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز با بیان اینکه برای ساخت اردوگاه شهید سلیمانی هر کجا که بتوانیم کمک می‌کنیم، اظهار کرد: کرمان در مولدسازی ظرفیت‌های خوبی دارد و از این محل می‌توان برای تکمیل اردوگاه شهید سلیمانی استفاده کرد.

سیداصغر سادات‌حسینی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز کرمان در این جلسه بر مناسب‌سازی فضاهای اردوگاهی استان تأکید کرد و با بیان اینکه از میان ۲۳ اردوگاه استان کرمان ۱۶ اردوگاه فعال هستند اما به جز اردوگاه جوادیه هیچکدام امکان اسکان شبانه ندارند، گفت: کرمان به یک شهر زیارتی تبدیل شده و روزانه میزبان تعداد بسیاری از دانش‌آموزان است لذا درخواست مصوباتی در خصوص ساخت اردوگاه شهید سلیمانی و تکمیل سایر اردوگاه‌های استان کرمان را داریم.

انتهای پیام
captcha