ساخت اردوگاه شهید سلیمانی در کرمان به‌صورت ملی پیگیری شود
کد خبر: 4186886
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

ساخت اردوگاه شهید سلیمانی در کرمان به‌صورت ملی پیگیری شود

استاندار کرمان با بیان اینکه برای ساخت اردوگاه شهید سلیمانی دولت باید پای کار باشد زیرا کار ملی است گفت: وزارت آموزش و پرورش باید به‌صورت جدی پای کار باشد ما نیز در استان کمک خواهیم کرد.

شورای آموزش و پرورش کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان عصر امروز، ۱۸ آذرماه در دهمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان کرمان در سال جاری، با بیان اینکه پس از شهادت سردار سلیمانی کرمان استانی زائر پذیر شده و حجم بالایی از زائران دانش‌آموز از استان و کشور دارد، گفت: برای اسکان این زائران باید یک ظرفیتی ایجاد شود. باید کمک کنیم مدارسی که ایمنی دارند برای اسکان‌های دانش‌آموزی در مناطق مختلف شهر آماده شوند و برای تکمیل اردوگاه‌های دانش‌آموزی نیز معادن استان در حد توان کمک می‌کنند.

وی در خصوص ساخت اردوگاه شهید سلیمانی، اظهار کرد: برای ساخت و تکمیل این اردوگاه دولت باید پای کار باشد زیرا کار ملی است و اینکه استان به تنهایی انجام دهد عملًا امکان‌پذیر نیست و اردوگاهی ساخته نمی‌شود. اردوگاه یک طرح ملی است و وزارتخانه باید به‌صورت جدی پای کار باشد ما نیز در استان کمک خواهیم کرد.

استاندار کرمان ادامه داد: بیشتر اردوگاه‌های دانش‌آموزی تفریحی و از خارج از شهر هستند اما به برکت وجود مزار شهید سلیمانی در کرمان باید اردوگاه‌هایی داخل شهر هم باشد تا هم دانش‌آموزان استان و هم دانش‌آموزانی که از استان‌های دیگر می‌آیند اسکان داده شوند. کرمان ظرفیت بزرگی دارد و باید مانند اردوهای راهیان‌نور روی آن فکر کرد.

فداکار همچنین به اجرای طرح «دختر ایران» در مدارس دخترانه کرمان اشاره کرد و افزود: این طرح کار بسیار خوبی است که در مدارس اجرا می‌شود و اثرگذاری در دو بُعد احساسی و منطقی دارد و آموزش‌وپرورش نیز باید به اجرای این طرح کمک کند.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری حدود ۴۰۰ یادواره شهدا از ابتدای سال تحصیلی تاکنون، اظهار کرد: در مجموع استان کرمان ۲۰۲ شهید زیر ۱۵ سال داریم که از این تعداد ۱۳۶ نفر دانش‌آموز بوده‌اند و به دلیل اینکه بیشترین تعداد این شهدا از شهرستان جیرفت بودند، ۲۲ آذرماه امسال یادواره شهدای دانش‌آموز زیر ۱۵ سال به میزبانی جیرفت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بیشترین قشر شهدا را پس از روحانیون دارد و برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و معلم کار بسیار بزرگی است، افزود: برگزاری یادواره‌های شهدای دانش‌آموز تداوم دارد و هر مدرسه یا مسجد یادواره را برگزار می‌کنند.

سید‌اصغر سادات‌حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کرمان نیز در این جلسه در خصوص تعیین تکلیف اعتبار اختصاص یافته برای تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی شهید باهنر و جوادیه کرمان، گفت: در مجموع ۲۳ اردوگاه دانش‌آموزی در استان کرمان داریم که فقط ۱۶ اردوگاه فعال است و از این بین تنها در اردوگاه جوادیه به‌صورت محدود امکان اسکان شبانه وجود دارد و باقی اردوگاه‌ها خوابگاه دانش‌آموزی ندارند و در حال پیگیری برای ایجاد زیرساخت هستیم.

انتهای پیام
captcha