دوره تربیت مربی و آموزش قرآن پیش‌دبستانی در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4180671
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

دوره تربیت مربی و آموزش قرآن پیش‌دبستانی در کرمان برگزار شد

دوره تربیت مربی و آموزش قرآن پیش‌دبستانی از سوی جهاددانشگاهی کرمان و ویژه مربیان مهد و پیش‌دبستانی، دانشجویان، مادران، پرستاران و مراقبین کودک برگزار شد.

معصومه بیاناتی مدرس دوره‌های تربیت مدرسمعصومه بیاناتی، مدرس دوره‌های تربیت مدرس و مربی کودکان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان از برگزاری دوره ۱۰۰ ساعته تربیت مربی و آموزش قرآن مراکز پیش‌دبستانی براساس روانشناسی رشد کودکان در کرمان خبر داد و گفت: این دوره از سوی جهاددانشگاهی کرمان و ویژه مربیان مهد و پیش‌دبستانی، دانشجویان، مادران، پرستاران و مراقبین کودک برگزار شد.

وی با بیان اینکه سال‌های اولیه کودک تضمین کننده سلامت پایدار، بالندگی، پختگی، مسئولیت‌پذیری، در زندگی انسان و در نتیجه داشتن جامعه‌ای پویا، عدالت‌محور و اخلاق‌مدار است، گفت: تمام افرادی که با کودکان ارتباط داشته و یا در این حوزه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌کنند باید به اهمیت این دوران به‌عنوان سنگ بنای سلامت فرد، جامعه و جهان توجه کرده و نسبت به آن آگاه باشند.

این کارشناس علوم و معارف قرآن آشنایی افراد جامعه به ویژه والدین و مربیان کودک با مسائل روانشناختی مربوط کودکان را ضروری دانست و اظهار کرد: برخورداری از دانش لازم و داشتن مهارت‌های متناسب با مراحل رشد کودک از هرگونه آسیب احتمالی پیشگیری می‌کند.

وی با اشاره به نقش مربیان کودک در شکل‌گیری شخصیت و رشد معنوی و اخلاقی انسان، تصریح کرد: آموزش‌های دوران کودکی باید براساس سطح شناختی کودک باشد تا کودک به جستجوگری، خلاقیت و خودآموزی ترغیب شود. لذا بنابر مسئولیتی که جهاددانشگاهی استان کرمان به‌عنوان مجری آموزشی در این زمینه دارد، اقدام به برگزاری دوره تربیت مربی کودکان و روانشناسی رشد کرد.

بیاناتی در پایان گفت: در این دوره مباحثی پیرامون روانشناسی رشد، سلامت روان و شناخت بیماری‌های روانی واختلالات عصبی‌ رشدی، آشنایی با اصول و برنامه‌های آموزش‌وپروش پیش از دبستان، آشنایی با بازی کودکان و مهارت‌های حرکتی، آشنایی با ادبیات کودکان، آشنایی با مفاهیم دینی و قرآنی و... مطرح شد و در پایان مربیان و شرکت‌کنندگان دوره پس از قبولی در آزمون برای کارورزی به مراکز آموزشی کودکان معرفی می‌شوند.

انتهای پیام
captcha