نصرت‌آباد سیرجان روستای برگزیده دوستدار کتاب کشور شد
کد خبر: 4179014
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

نصرت‌آباد سیرجان روستای برگزیده دوستدار کتاب کشور شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از انتخاب و معرفی روستای نصرت‌آباد از توابع شهرستان سیرجان به‌عنوان روستای برگزیده کشور در نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور خبر داد.

جشنواره روستای دوستدار کتاببه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از انتخاب و معرفی روستای نصرت‌آباد از توابع شهرستان سیرجان به‌عنوان روستای برگزیده کشور در نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور خبر داد و گفت: روستای نصرت‌آباد در رقابت با ۲۷۱ روستای شرکت کننده در جشنواره نهم، به عنوان روستای برگزیده کشور معرفی شد.

دبیر جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب استان افزود: جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب، به منظور ارزیابی کارنامه و عملکرد روستاییان و عشایر در حوزه کتاب و ترویج کتابخوانی و تقدیر از ایشان همه ساله از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

وی با اشاره به نقش مهم دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستا، بخشداران، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، کتابخانه‌ها، مدارس و سایر نهادهای فرهنگی و تشکل‌های مردمی در امر ترویج فرهنگ کتابخوانی در روستاها، اظهار کرد: امیدواریم نتیجه چنین برنامه‌های فرهنگی، ارتقای سطح کتاب‌خوانی و افزایش سرانه مطالعه باشد.

روحی تحقق عدالت فرهنگی و توزیع و تمرکز زدایی در مسیر ارتقای فرهنگی جامعه روستایی و عشایری را از مهم‌ترین اهداف این جشنواره برشمرد و ادامه داد: به مردم فرهنگ دوست شهرستان سیرجان و اهالی روستای نصرت‌آباد برای کسب این افتخار ملی تبریک می‌گویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی با محوریت کتاب در روستای نصرت‌آباد خبر داد و گفت: انعقاد تفاهمنامه‌های گوناگون برای اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی با محوریت ترویج فرهنگ کتابخوانی ویژه تمامی اقشار روستا، تجهيز کتابخانه مدارس روستای نصرت‌آباد، حمايت از کتابفروشی فعال روستا و احداث بوستان کتاب از مهمترین برنامه‌های عملیاتی ارائه شده روستای نصرت‌آباد برای حضور در رقابت نهمین جشنواره ملی روستاهای دوستدار کتاب بود.

مراسم پایانی نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، با هدف تجلیل از اقدامات و تلاش‌های مسئولان و اهالی این روستا به‌زودی در محل روستای نصرت‌آباد، با حضور مقامات ملی و استانی برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، استان کرمان در دو دوره متوالی جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب، موفق عمل کرد و در هشتمین جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سال ۱۴۰۱ نیز روستای دهبکری از توابع شهرستان بم به‌عنوان روستای برگزیده دوستدار کتاب کشور معرفی و تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha