گردهمایی انجمن‌های پاسداشت زبان فارسی در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4172115
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

گردهمایی انجمن‌های پاسداشت زبان فارسی در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از گردهمایی انجمن‌های پاسداشت زبان فارسی کشور در کرمان خبر داد و گفت: این گردهمایی به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان به‌صورت فراخوان مقاله‌ای و حضور اساتید برگزار می‌شود.

شورای فرهنگ عمومی کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز، هشتم مهرماه و در دویست‌وچهل‌ونهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کرمان که با حضور اعضا در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان تشکیل شد، به ارائه گزارشی از تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب استان پرداخت و گفت: این قرارگاه به مدت دو‌ماه در استان کرمان تشکیل شده و جلسات آن به‌صورت منظم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مصوبات قرارگاه عفاف و حجاب با دو رویکرد ایجابی و سلبی پیگیری می‌شود، افزود: در حال برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی هنری با همکاری آموزش‌و‌پرورش، شهرداری و حوزه هنری در بعضی مدارس کرمان ویژه دانش‌آموزان دختر هستیم.

روحی از برپایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در کرمان خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه با رویکردی متفاوت از نمایشگاه‌های گذشته و با حضور ۸۰ تولیدکننده مطرح کشوری آبان‌ماه امسال در کرمان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دومین دستور کار جلسه را گردهمایی انجمن‌های پاسداشت زبان فارسی کشور در کرمان اعلام کرد و گفت: این گردهمایی به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان به‌صورت حضوری و غیرحضوری و فراخوان مقاله‌ای و با حضور اساتید در راستای پاسداشت زبان فارسی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز با بیان اینکه دشمنان برای شکست ایران در سه حوزه مختلف برنامه‌ریزی کرده‌اند، اظهار کرد: آنها به دنبال این هستند که جوانان ایران در سه محور مُد، لباس و کم کردن ارتباط آنها با مساجد تحت تأثير قرار بگیرند.

وی ادامه داد: جریان فرهنگی آرام آرام ذهن‌ها را درگیر می‌کند و در رفتارها نیز نمایان می‌شود لذا در تصمیم‌گیری‌های حوزه فرهنگی باید خردمندانه، عاقلانه و فراجناحی عمل کرد زیرا فرهنگ سخت‌ترین حوزه است و امیدواریم بتوانیم در این حوزه به درستی عمل کنیم.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری مناسبت‌های ادبی مختلف در طول سال در دانشگاه‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ اصیل، گفت: هر دستگاهی که بخواهد برنامه‌های فرهنگی هنری برگزار کند باید از فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کند.

انتهای پیام
captcha