نخستین موکب فرهنگی رسانه‌ای اربعین در کرمان راه‌اندازی شد
کد خبر: 4163132
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

نخستین موکب فرهنگی رسانه‌ای اربعین در کرمان راه‌اندازی شد

نخستین موکب فرهنگی رسانه‌ای با نام «عطش» در کرمان راه‌اندازی شد که در قالب ۴ کارگروه تلوزیونی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها، فضای مجازی و سایت و کارگروه فرهنگی اجتماعی در ایام اربعین فعالیت می‌کند.

علی‌اصغر محمدی معاون فرهنگی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیاتبه گزارش ایکنا از کرمان، علی‌اصغر محمدی، معاون فرهنگی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور، امروز، ۲۶ مردادماه در آیین افتتاح موکب فرهنگی رسانه‌ای «عطش» در کرمان، کار رسانه‌ای در ایام اربعین را مهم و سخت خواند و گفت: زیارت اربعین زیارت و عاشقی است و یک سفر توریستی نیست.

وی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب که فرمودند «اربعین رسانه پر قدرت عاشوراست»، اظهار کرد: امروز جهاد تبیین اهمیت بسیاری دارد. بنیانگذار جهاد تبیین امام علی(ع)، حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) بودند. حضرت زینب(س) با خطبه‌های خود توانست یزیدیان را رسوا و توطئه‌های یزید را تبیین کند که یک کار رسانه‌ای و فرهنگی بود.

محمدی با بیان اینکه امروز در یک جنگ رسانه‌ای نابرابر هستیم و با رسانه‌هایی کم رمق و کم اثر در برابر موج سهمگین رسانه‌های دشمن قرار داریم، اظهار کرد: دشمن با داشتن نیروی انسانی کارآمد، پول، امکانات و... در این جنگ حضور دارد و در برابر ضعف ما هر روز در جنگ رسانه‌ای تفوق می‌یابد.

وی تصریح کرد: برپایی موکب رسانه‌ای از سایر موکب‌ها مهمتر است و متأسفانه بعضی از مسئولان هنوز اهمیت آن را درک نکرده‌اند. ایجاد موکب فرهنگی رسانه‌ای «عطش» که به‌صورت چند زبانه فعالیت می‌کند کار بسیار خوبی است.

محمدی با بیان اینکه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) کاروان عاشورا را از اضمحلال تمام به دوران شکوفایی‌اش در زمان امام باقر(ع) رساندند و این نمونه یک کار فرهنگی و جهاد تبیین است، افزود: کار رسانه‌ای و فرهنگی سخت‌ترین و پیچیده‌ترین کار است و رسانه‌ها باید اهمیت کار خود را بدانند.

وی در ادامه به ملاحظاتی که در زیارت اربعین باید رعایت کرد پرداخت و ادامه داد: حفظ احترام میزبان، آگاهی از سختی‌های این سفر زیارتی، کمتر ماندن در کربلا، پرهیز از ایجاد رقابت منفی، سادگی و همگونی با سطح جامعه، توجه به یک رنگی و وحدت، تأکید بر برپایی موکب‌های ایرانی و عراقی و... از جمله نکاتی است که زائران و موکب‌داران باید به آن توجه کنند.

معاون فرهنگی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در پایان با اشاره به نقش سردار سلیمانی در شکل‌گیری این ستاد و انجام ۱۸۰ پروژه از سوی ستاد در عتبات در عراق و سوریه، اظهار کرد: مهمترین پروژه در دست انجام نیز ساخت صحن و شبستان‌های حضرت زینب(س) در عراق است که نیازمند کمک‌های مردمی است و اگر آماده شود زائران به راحتی از آن استفاده می‌کنند.

یونس فتحی، مدیر اجرایی موکب فرهنگی رسانه‌ای «عطش» نیز در این جلسه با اشاره به سابقه و پیشینه کار رسانه‌ای در ایام محرم و اربعین در قالب نشریه «عطش»، گفت: امسال تصمیم گرفتیم فعالیت فرهنگی رسانه‌ای این نشریه در قالب یک موکب اجرا شود.

فتحی اظهار کرد: فعالیت موکب در ۴ کارگروه تلوزیونی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها، فضای مجازی و سایت و کارگروه فرهنگی اجتماعی انجام می‌شود. همچنین سایت و شبکه خبرنگاران افتخاری موکب عطش راه‌اندازی می‌شود و تولیدات رسانه‌ای و فرهنگی موکب به زبان‌های عربی و انگلیسی نیز ترجمه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha