شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در کرمان پایان یافت
کد خبر: 4155023
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۸

شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در کرمان پایان یافت

آخرین شب از شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران منطقه پنج کشور با اجرای هنرمندانی از سیرجان، شهربابک، هرمزگان و خراسان در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد.

شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران منطقه پنج کشور، با حضور پرشور مردم و هنرمندان استان و کشور شامگاه، ۲۳ تیرماه، در تالار فرهنگ و هنر کرمان به‌کار خود پایان داد.

در آخرین شب از جشنواره موسیقی نواحی گروه حسن دشتی از شهربابک، گروه‌ جهانگیر عیسی‌پور از سیرجان، گروه‌های خالو قنبر از هرمزگان و علی محولاتی از کاشمر (تک‌نوازی) و گروه مرتضی کریمی از هرمزگان به اجرای برنامه پرداختند.

سومین نشست تخصصی شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران نیز صبح، ۲۳ تیرماه با حضور جمعی از هنرمندان در سالن شهید کرم‌وند اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد و آریابرزن غیبی به ایراد سخنرانی پیرامون موسیقی زرتشتیان کرمان پرداخت.

شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران منطقه پنج کشور به مدت سه روز (از ۲۱ تا ۲۳ تیرماه) با حضور ۶۲ هنرمند از ۶ استان کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان‌و‌بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان در سه بخش اجرای صحنه‌ای (براساس وحدت سنت‌های اقوام و تنوع موسیقایی و برپایه خلاقیت‌های موسیقی با اصالت)، بخش پژوهشی و بخش جنبی در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد.

 

خبرنگار، عطیه باقری چاروک

انتهای پیام
captcha