حضور شاعران بین‌المللی در آیین پایانی جشنواره «شعر مقاومت»
کد خبر: 4152107
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

حضور شاعران بین‌المللی در آیین پایانی جشنواره «شعر مقاومت»

شهردار کرمان با بیان اینکه آثار از ۱۱ کشور به نخستین جشنواره جهانی «شعر مقاومت» ارسال شد، گفت: ۲ هزار اثر به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی به دبیرخانه ارسال شد و در آیین پایانی شاعران و داورانی از ۵ کشور حضور دارند.

جشنواره جهانی شعر مقاومتبه گزارش ایکنا از کرمان، سعید شعرباف، شهردار کرمان امروز، ۱۲ تیرماه در آیین آغازین برنامه‌های اختتامیه نخستین جشنواره جهانی «شعر مقاومت» با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از تیرماه ۱۴۰۱ منتشر شد، گفت: فراخوان از طریق انجمن‌های ادبی داخل و خارج از کشور به دست شاعران رسید و در بازه کمتر از ۸ ماه حدود ۲ هزار اثر به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی به دبیرخانه ارسال شد.
 
وی با بیان اینکه زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی به‌عنوان زبان‌های جشنواره انتخاب شده بود به همین دلیل آثاری که زبان‌های دیگر ارسال شد مورد داوری قرار نگرفت، اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ شاعر داخلی و خارجی آثار خود را به جشنواره ارسال کردند و از سراسر کشور آثار به جشنواره ارسال شد.
 
شعرباف تصریح کرد: اصل مراسم اختتامیه ۱۴ تیرماه برگزار می‌شود و برگزیدگان و داوران جشنواره تجلیل می‌شوند. برگزاری نشست‌های تخصصی شعر مقاومت و همچنین دو برنامه شعرخوانی مردمی در دو مسجد شهر کرمان برگزار می‌شود که هدف از آن آشنایی عموم مردم با شعر است.
 
شهردار کرمان با بیان اینکه امیدواریم جشنواره شعر مقاومت در دوره‌های بعد گسترده‌تر برگزار شود، گفت: از ۱۱ کشور به نخستین جشنواره جهانی «شعر مقاومت» آثار ارسال شد که در آیین پایانی شاعران و داورانی از ۵ کشور حضور دارند.
انتهای پیام
captcha