تمبر دهمین سوگواره ملی«تعزیه ده‌زیار» رونمایی شد
کد خبر: 4146900
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۴

تمبر دهمین سوگواره ملی«تعزیه ده‌زیار» رونمایی شد

در یازدهمین شب از دهمین سوگواره ملی«تعزیه ده‌زیار» و با حضور جمعی از مسئولان و برای نخستین‌بار تمبر سوگواره ملی«تعزیه ده‌زیار» رونمایی شد.

تمبر دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیاربه گزارش ایکنا از کرمان، در جریان برگزاری یازدهمین شب از دهمین سوگواره ملی «تعزیه ده‌زیار» با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، دادستان مرکز استان، مدیرکل پست استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و جمعی از مسئولان، برای نخستین بار تمبر دهمین سوگواره ملی«تعزیه ده‌زیار» شامگاه، ۲۰ خردادماه رونمایی شد.
 
ثارالله انکوتی، دبیر اجرایی سوگواره تعزیه ده‌زیار در جریان این مراسم با بیان اینکه این سوگواره کار ویژه‌ای است که هر سال به‌مناسبت ارتحال امام راحل برگزار می‌شود، گفت: در طول برگزاری سوگواره فضایی همانند اربعین در روستا به‌وجود می‌آید.
 
وی برگزاری سوگواره تعزیه ده‌زیار را نوعی آمادگی گروه‌های تعزیه برای برگزاری مراسم در ایام ماه محرم دانست و اظهار کرد: تعزیه هنری آیینی است که می‌تواند در ترویج فرهنگ اسلامی مؤثر باشد. در دهمین دوره سوگواره تعزیه ده‌زیار گروه‌های تعزیه‌خوان از استان‌های اصفهان، تهران، قزوین، قم، مرکزی و کرمان حضور داشتند و برنامه‌ها در روستا اجرا شد اما اگر شرایط فراهم شود می‌توان سال آینده برای اجرای گروه‌های تعزیه‌خوان هم در روستای ده‌زیار و هم در مرکز استان و شهرهای همجوار روستا برنامه‌ریزی کرد. 
 
انکوتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بهسازی جاده روستای ده‌زیار، فراهم آوردن محل استقرار مهمانان و اختصاص زمینی برای ایجاد مکان تخصصی تعزیه در ده‌زیار را از مهمترین درخواست‌های مردم روستا برشمرد و گفت: بعضی از کار‌هایی که در سوگواره تعزیه ده‌زیار انجام می‌شود از جمله رونمایی از تمبر سوگواره برای نخستین بار در کشور رقم می‌خورد و با انجام چنین اقدامات ویژه‌ای کرمان می‌تواند به قطب تعزیه کشور تبدیل شود. تاکنون در کشور موزه تعزیه و یا کتابخانه تخصصی تعزیه وجود ندارد و با همت مسئولان می‌توان چنین اقدامات ویژه‌ای در کرمان انجام داد. 
انتهای پیام
captcha