دهمین سوگواره ملی «تعزیه ده‌زیار» آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 4145160
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵

دهمین سوگواره ملی «تعزیه ده‌زیار» آغاز به‌کار کرد

دهمین سوگواره ملی «تعزیه ده‌زیار» با حضور مردم و ذاکران و تعزیه‌خوانان در مسجد حضرت جوادالائمه(ع) ده‌زیار آغاز به‌کار کرد.

دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار

به گزارش ایکنا از کرمان، دهمین سوگواره ملی«تعزیه ده‌زیار» همزمان با ولادت امام رضا(ع) با حضور مردم و ذاکران و تعزیه‌خوانان شامگاه، ۱۰ خردادماه در مسجد حضرت جوادالائمه(ع) ده‌زیار آغاز به کار کرد.

ثارالله انکوتی، دبیر اجرایی دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در جریان با بیان اینکه به دلیل تقارن برگزاری سوگواره با ایام دهه کرامت در نخستین اجرای سوگواره، مجلس تعزیه امام رضا(ع) به‌صورت شادمانه اجرا شد، گفت: سوگواره تا ۲۲ خرداد‌ماه به مدت ۱۳ شب برگزار می‌شود و در این دوره، گروه‌های تعزیه از استان‌های تهران، قزوین، قم، اصفهان، مرکزی و استان کرمان حضور دارند.

وی با اشاره به اجرای حدود ۴۰۰ ذاکر تعزیه‌خوان در دهمین سوگواره تعزیه ده‌زیار، اظهار کرد: در این دوره از سوگواره مجالس تعزیه شهادت امام رضا(ع)، مسلم بن عقیل(ع)، هانی بن عروه، حضرت عباس(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع)، حربن یزید ریاحی، طفلان مسلم(ع)، شهادت امام حسین(ع)، طارق بن کثیر، عمر بن عبدود، و مجلس تعزیه شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) شبیه‌خوانی می‌شود.

انکوتی از اجرای گروه تعزیه شهر خمین در شب ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار هر سال به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و به همین دلیل اجرای گروه شهر خمین در این دوره سوگواره انتخاب شده است.

دبیر اجرایی سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار این سوگواره را یک کارگاه آموزشی بسیار مؤثر برای تعزیه‌خوانان استان دانست و گفت: حضور و اجرای اساتید تعزیه ایران در این سوگواره باعث شده تا با انتقال تجربیات سطح کیفی تعزیه استان نیز ارتقا پیدا کند.

 

انتهای پیام
captcha