جریان شعر و ادب می‌تواند ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) را به خوبی تبیین کند
کد خبر: 4140712
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

جریان شعر و ادب می‌تواند ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) را به خوبی تبیین کند

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه امام رضا(ع) زوایای مختلفی را برای جریان تبیین دارد که کمتر روایت شده است، گفت: جریان شعر و ادب می‌تواند در تبیین ابعاد وجودی ایشان به شدت پرفروغ باشد.

مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از کرمان، مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) شامگاه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه در آیین اختتامیه بیست‌و‌هشتمین جشنواره شعر رضوی کرمان با بیان اینکه شهر کرمان و این جشنواره بیش از ۲۸ سال جریان شعر را در فضای کشور راهبری و مدیریت می‌کند، گفت: همت مضاعف و انگیزه الهی سیدجواد جعفری از بنیانگذاران جشنواره و مدیرعامل سابق بنیاد در استمرار این جشنواره قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه وظیفه و رسالت دستگاه‌های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران، تبیین جریان مجاهدت مجاهدان اسلام از صدر اسلام تاکنون است، اظهار کرد: این تبیین به محکم شدن اراده مردم و مسئولان نظام در هماوردی تمدنی انقلاب اسلامی با جبهه کفر و نفاق می‌انجامد.

سعیدی‌زاده افزود: در شرایط کنونی جامعه نیاز داریم به‌صورت جدی به جهاد تبیین بپردازیم و بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) مأموریت خود را در جریان جهاد تبیین، گسترش و تحکیم نظام امامت و ولایت با محوریت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) تعریف کرده است.

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) در مدت ۲۰ سال امامت خود زوایای مختلفی را برای جریان تبیین دارد اما متأسفانه تنها پنج سال از این ۲۰ سال روایت شده که آن‌هم کامل نیست. سیره عبادی، تربیتی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، مبارزاتی و علمی امام رضا(ع) ابعاد مختلفی برای جریان تبیین دارد که کمتر به آن پرداخته شده است و جریان شعر و ادب می‌تواند در تبیین ابعاد وجودی ایشان به شدت پرفروغ باشد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به راه‌اندازی دفتر شعر و ادبیات رضوی در بنیاد، گفت: ادامه جریان تبیین نیازمند تلاش و همت همه ادبا، شعرا و جریان شعری و ادبی کشور است تا بتوانیم رسالت فرهنگی خود را پایدار و روز افزون ادامه دهیم.

انتهای پیام
captcha