آیین انتخاب چهره هنر انقلاب در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4132616
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

آیین انتخاب چهره هنر انقلاب در کرمان برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری استان کرمان با بیان اینکه حوزه هنری انقلاب اسلامی تلاش دارد هیچ کاری را خنثی و بدون جهت‌گیری انجام ندهد، گفت: آیین انتخاب چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۱ در کرمان برگزار می‌شود.

مجتبی اسدی‌ رئیس حوزه هنری استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، مجتبی اسدی‌، رئیس حوزه هنری استان کرمان، امروز، ۲۰ فروردین‌ماه در نشست خبری به‌مناسب آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی با اشاره به پیام امام راحل در سال ۱۳۶۰ خطاب به شهدا که ذیل آن از هنر انقلاب اسلامی نیز سخن به میان آورده‌اند، گفت: در این پیام امام خمینی(ره) بسیار شفاف و واضح در مورد هنر صحبت کرده‌ و مأموریت‌های هنر اسلامی را مشخص می‌کنند.

وی با بیان اینکه هنر انقلاب هنر مبارزه با حقوق باطل است، اظهار کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی تلاش دارد هیچ کاری را خنثی و بدون جهت‌گیری انجام ندهد و سعی داریم با تولیدات مختلف گرههی از فکر مردم با جهاد تبیین و زندگی مردم باز کنیم.

اسدی‌ در ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده یک سال گذشته، گفت: تقدیر از هنرمندان جوان و پرکار در دوران کرونا از جمله برنامه‌های اجرا شده است. امسال نیز علاوه بر این برنامه آیین انتخاب چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۱ در کرمان برگزار می‌شود.

وی نصب سردیس سردار سلیمانی در فرودگاه کرمان، برگزاری شب شعر دولخ، برپایی موکب هنر در ماه محرم در کرمان و در ایام اربعین در عراق، تولید آثار مختلف از جنس جهاد تبیین در مقابله با اغتشاشات اخیر، دریافت فانوس جشنواره مردمی عمار، اجرای ۲۹ برنامه زنده تلوزیونی ۱:۲۰ از مزار شهید سلیمانی، ساخت انیمیشن «لوپتو» توسط هنرمندان کرمانی و ... را از دیگر اقدامات و دستاوردهای حوزه هنری کرمان در یک سال گذشته برشمرد.

رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه حوزه هنری خود را پرچمدار ترویج مکتب شهید سلیمانی می‌داند، افزود: برنامه «روایت حبیب» از جمله برنامه‌های اجرا شده همزمان با ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی بود که جزو پر مخاطب‌ترین برنامه‌های سالگرد بود. همچنین برنامه «سفیر آفتاب» در قالب برنامه روایتگری در مسیر گلزار شهدای کرمان اجرا شد.

وی با بیان اینکه تولید نماهنگ «همین مردم» با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گلایه‌های مردم از وضعیت اقتصادی از دستاوردهای حوزه هنری کرمان است، گفت: جشنواره فیلم «صد» از برنامه‌هایی بود که پس حدود سه سال تعطیلی اجرا شد و ۵ فیلم‌ساز کرمانی با حمایت حوزه هنری در موضوعات مرتبط با استان فیلم‌هایی تولید کرده و آثار به جشنواره صد راه یافت.

اسدی‌ بیان کرد: در راستای توانمندسازی هنرمندان، ۴ نویسنده بانوی کرمان به جشنواره ملی «داستان حماسی» راه یافتند و با حمایت حوزه هنری این افراد امسال داستان‌های خود را تولید می‌کنند. همچنین در روز مادر رویداد «مشق مادری» اجرا شد و همزمان با روز مادر بانوان خوشنویس در سراسر استان به مشق نام حضرت زهرا(س) و اشعار مرتبط پرداختند.

رئیس حوزه هنری استان، در خصوص سینما نور کرمان و تأخير در بازسازی و افتتاح این سینما به مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد این پروژه پیش رفت داشته است و تلاش داریم این مشکلات حل شده و پروژه سریعتر حل شود تا در کنار بافت تاریخی کرمان یک بسته و مجموعه فرهنگی برای مردم ارائه شود.

انتهای پیام
captcha