هنر مثبت و الهی ضریب امنیت را بالا می‌برد
کد خبر: 4132530
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

هنر مثبت و الهی ضریب امنیت را بالا می‌برد

امام جمعه کرمان با بیان اینکه هنر وقتی در جهت الهی و درست قرار بگیرد بازدارندگی و ضریب امنیت را بالا می‌برد، گفت: دستگاه‌های متعدد که بخشی از مأموریت‌های آنها در عرصه هنر است باید در یک هم‌افزایی قرار بگیرند زیرا این هم‌افزایی قدرت نرم قوی ایجاد می‌کند که همه دشمنان را به زانو در می‌آورد.

دیدار مدیران فرهنگی هنری و رسانه‌ای استان با امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۲۰ فروردین‌ماه در دیدار مدیران فرهنگی هنری و رسانه‌ای استان کرمان که به‌مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی انجام شد، ضمن گرامیداشت یاد شهید مرتضی آوینی گفت: هنر را می‌توان به دو نوع هنر منفی و مثبت تقسیم کرد.

وی با بیان اینکه هنر مثبت به افزایش انسانیت کمک می‌کند، اظهار کرد: هنر، جذاب و زیبا است و می‌تواند مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد. نکته سوم اینکه هنر می‌تواند هر محتوایی را زیبا و جذاب کند و هر چه هنرنمایی قوی‌تر و دقیق‌تر باشد جذب مخاطب به آن موضوع بیشتر می‌شود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه روحیه و ذائقه انسان‌ها متفاوت است و هر اندازه هنر بتواند این ذائقه‌ها را در بر بگیرد جذب مخاطب بیشتری دارد افزود: نکته دیگر اینکه هنر، رسیدن به اهداف را کیلومترها نزدیک‌تر می‌کند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: هنر وقتی در جهت الهی و درست قرار بگیرد بازدارندگی و ضریب امنیت را بالا می‌برد و هنر مثبت جلوی تهاجمات فرهنگی را می‌گیرد و آرامش خاصی برای جامعه به‌وجود می‌آورد. لذا دستگاه‌های متعدد که بخشی از مأموریت‌های آنها در عرصه هنر است باید در یک هم‌افزایی قرار بگیرند زیرا این هم‌افزایی هم اطلاعات و هم قدرت را بالا می‌برد؛ یک قدرت نرم قوی که همه دشمنان را به زانو در می‌آورد.

وی با اشاره به رویدادهای هنری گذشته گفت: اثرگذاری هنر، سبب عصبانیت دشمن می‌شود و دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد که نشان می‌دهد هنر می‌تواند قوی، مؤثر و کارآمد باشد و در حال حاضر که انسان‌های متدین و با انگیزه در حوزه فرهنگی هنری کار می‌کنند باید با جلسات متعدد این هم‌افزایی را بالا ببرند.

انتهای پیام
captcha