نگاهی به فعالیت‌های قرآنی رفسنجان در سال ۱۴۰۱
کد خبر: 4129564
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی رفسنجان در سال ۱۴۰۱

مدیر دارالقرآن شهرستان رفسنجان گفت: در سال ۱۴۰۱ فعالیت‌های قرآنی متعددی در شهرستان رفسنجان اجرا شد که تهیه ۳۰۰ جلد قرآن قطع وزیری و اهدای آن به مؤسسات، تهیه و اهدای ۵۰۰ جلد کتاب فصیح‌خوانی قرآن، حمایت از طرح آموزش قرآن و ... از جمله این فعالیت‌ها است.

قرآن

محمدرضا توحیدی‌پور، مدیر دارالقرآن شهرستان رفسنجان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی رفسنجان در یک سال گذشته پرداخت و گفت: تهیه ۳۰۰ جلد قرآن قطع وزیری خط عثمان‌طه و اهدای آن به مؤسسات و خانه‌های قرآن شهرستان از جمله کارهایی بود که با همکاری شورای شهر و معاونت فرهنگی شهرداری رفسنجان انجام شد.

وی ضمن قدردانی از همکاری شورای شهر رفسنجان در اجرای فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ با همکاری شورای اسلامی شهر و معاونت فرهنگی شهرداری رفسنجان در مباحث قرآنی طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی اجرا شده که اجرای طرح تدبر در سوره فجر، طرح مهدویت، طرح تشویق قاریان و فعالان جلسات قرآنی به‌صورت ماهانه، حمایت از داوران مسابقات قرآنی شهرستان، چاپ بنر و ساخت تابلو برای مراکز قرآنی از جمله این اقدامات است و امیدواریم این همکاری در سال جاری تداوم یابد.

توحیدی‌پور با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های دارالقرآن رفسنجان در سال ۱۴۰۱ با همکاری مجتمع مس‌ سرچشمه انجام شده، افزود: برگزاری دوره آموزشی ویژه یک‌هزار و ۴۵۰ معلم دوره ابتدایی، تهیه و اهدای ۵۰۰ جلد کتاب فصیح‌خوانی قرآن، تهیه و اهدای ۵۰۰ جلد کتاب روانخوانی و روخوانی قرآن، حمایت از برگزاری دوره تدبر در سوره نور برای ۲۰۰ نفر از روحانیون طرح امین در مدارس، حمایت از طرح آموزش قرآن روستا به روستا در ۵۰ روستای شهرستان و حمایت از مربیان مؤسسات قرآنی، از جمله فعالیت‌هایی است که با حمایت مجتمع مس سرچشمه اجرا شده است.

مدیر دارالقرآن رفسنجان در پایان به مهمترین فعالیت‌های اداره قرآن سازمان تبلیغات این شهرستان اشاره کرد و گفت: تهیه محتوای یکسان برای مراکز قرآنی، برگزاری دو دوره تدبر (سوره‌های فجر و نور)، ساماندهی مؤسسات و خانه‌های قرآن، افزایش ۵۰ درصدی راه‌اندازی خانه‌های قرآن شهرستان، بازدید از کلیه مراکز قرآنی به‌منظور رفع مشکلات آنها، بیمه ۳۰۰ نفر از فعالان قرآنی و کسب رتبه‌های نخست در چندین شاخص قرآن در استان از فعالیت‌های قرآنی یک سال گذشته در رفسنجان است.

انتهای پیام
captcha