تشریح برنامه‌های قرآنی سازمان تبلیغات کرمان در ماه رمضان
کد خبر: 4128748
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

تشریح برنامه‌های قرآنی سازمان تبلیغات کرمان در ماه رمضان

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی کرمان با بیان اینکه ۵ برنامه محوری به‌مناسبت ماه رمضان در کرمان برنامه‌ریزی شده است، گفت: اجرای پویش حال خوب، طرح محله همدل، جزء‌خوانی قرآن و ... از جمله این برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سلطانی بناوندی رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی سازمان تبلیغات کرمان

حجت‌الاسلام اکبر سلطانی‌بناوندی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از استان به تشریح برنامه‌های این نهاد در ماه رمضان پرداخت و گفت: پنج برنامه محوری و عمده برای ایام ماه مبارک رمضان پیش‌بینی‌ شده است که نخستین برنامه پویش «حال خوب» با محوریت سوره مبارک محمد(ص) است. این پویش ویژه رده سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال طراحی شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوعی که در سوره محمد(ص) به آن پرداخته شده تأکید بر حال خوب ناشی از انجام دادن یک کار خوب است، تصریح کرد: در این پویش مخاطبان بعد از دیدن محتواهای تولید شده از سوره محمد(ص) در بستر مجازی، برای ارسال روایت حال خوب خود یا دیگران دعوت می‌شوند. این روایتگری می‌تواند در قالب فیلم، صوت کوتاه زیر یک دقیقه، نقاشی کلیپ کوتاه و ... باشد. علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق کد دستوری #۱۳۱* (ویژه مشترکین همراه اول) اقدام کرده و یا به آدرس www.pooyeshtelavat.ir مراجعه کنند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی کرمان دومین برنامه محوری ماه مبارک رمضان را اجرای طرح «محله همدل» برشمرد و گفت: با توجه به استعداد بی‌بدیل تشکل‌های قرآنی مردمی، تلاش داریم طرح «محله همدل» با مشارکت این تشکل‌ها اجرا شود.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی در مساجد با محوریت آسیب‌های اجتماعی، فراخوان و جمع‌آوری قرآن‌های مازاد در منازل و توزیع آن بین خانواده‌های علاقه‌مند محله، برگزاری مواکب قرآنی در مناسبت‌های مختلف در محلات، برگزاری محافل دینی و قرآنی در اماکن عمومی محلات، ایجاد مرکزی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی محله، اطلاع‌رسانی فراگیر طرح و جلب مشارکت عمومی در مسیر رفع مشکلات محله و ... از جمله برنامه‌های پیشنهاد شده در این طرح است.

حجت‌الاسلام سلطانی‌بناوندی با بیان اینکه برگزاری کرسی‌های تفسیر قرآن و آموزش‌های مجازی تدبر در قرآن از دیگر برنامه‌های ماه رمضان است، ادامه داد: ماه رمضان بستر مناسبی برای بسط، توسعه و ترویج فرهنگ و مفاهیم قرآن به‌ویژه موضوعات تفسیری در سطح جامعه است؛ لذا برگزاری کرسی‌های تفسیر قرآن و آموزش‌های مجازی قرآن برنامه‌ریزی شده و مبنای کرسی‌های تفسیر در ماه رمضان براساس سوره مبارک محمد(ص) است.

وی ضمن ابراز امیدواری برای تداوم برگزاری جلسات تفسیر قرآن و شکل‌گیری یک جریان تفسیری در طول سال، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌هایی در برپایی کرسی‌های تفسیر استفاده شود که در طول سال نیز امکان استمرار آن وجود داشته باشد تا موضوع تفسیر به جریانی مستمر و پویا در سطح استان تبدیل شود.

حجت‌الاسلام سلطانی‌بناوندی با اشاره به برگزاری جلسات جزءخوانی قرآن در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: پیش‌بینی شده است از ظرفیت این جلسات برای تفسیر قرآن استفاده شود. به این صورت که در ابتدای هر جلسه نکات تدبری و تفسیری جزء روز بیان می‌شود. همچنین از نکات دیگری که مورد توجه است استفاده از ظرفیت مراسم جزء‌خوانی قرآن برای اجرای طرح محله همدل است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی سازمان تبلیغات کرمان تولیدات رسانه‌ای را از دیگر برنامه‌های ماه رمضان برشمرد و گفت: این تولیدات به‌صورت متمرکز انجام شده و در فضای مجازی، رسانه ملی، کانال‌های پرمخاطب و... منتشر خواهد شد و بیشترین تولیدات با محوریت سوره محمد(ص) است.

انتهای پیام
captcha