ارسال بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ اثر به نخستین جشنواره دانش‌آموزی «سرو قامتان»
کد خبر: 4122036
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

ارسال بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ اثر به نخستین جشنواره دانش‌آموزی «سرو قامتان»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان واحد شهید حاج قاسم سلیمانی از برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی «شعر سرو» و نخستین جشنواره دانش‌آموزی «سرو قامتان» خبر داد و گفت: تاکنون ۲ هزار و ۱۱۵ اثر در سامانه ثبت شده که یک‌هزار و ۵۶۰ اثر مربوط به جشنواره سرو قامتان و ۵۵۵ اثر متعلق به جشنواره بین‌المللی شعر سرو است.

علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، علیرضا منظری توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان واحد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز، ۲۵ بهمن‌ماه در نشست خبری با موضوع دومین جشنواره بین‌المللی «شعر سرو» بیان کرد: اولین دوره این جشنواره با سه عنوان ولادت امام حسین(ع)، شهید سلیمانی و شعر پایداری و مقاومت در ۳ سطح دانش‌آموزی، دانشجویی و عام برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک‌هزار و ۱۰۷ اثر از ۵۴۹ شاعر به اولین جشنواره «شعر سرو» ارسال و اشعار برگزیده در قالب یک کتاب به نام «سرو روان» منتشر شده است، افزود: استان کرمان در این جشنواره موفق به کسب رتبه برتر شد.

منظری‌توکلی تصریح کرد: دومین جشنواره «شعر سرو» به‌صورت بین‌المللی در سراسر کشور از ولادت امام علی(ع) تا نیمه شعبان و ولادت امام زمان(عج) برگزار و اختتامیه آن روز چهار‌شنبه سوم اسفندماه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری نخستین جشنواره دانش‌آموزی «سرو قامتان» خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت خوب کرمان و همچنین کسب رتبه برتر استان در جشنواره شعر سرو، برگزاری نخستین جشنواره دانش‌آموزی «سرو قامتان» با سه محور ولادت امام حسین(ع)، شهید سلیمانی و شعر پایداری و مقاومت به کرمان سپرده شد.

منظری توکلی افزود: این جشنواره در دو بخش شعر و دلنوشته و بخش ارسال صحنه‌ای به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید حاج قاسم سلیمانی و در سطح ملی برگزار خواهد شد. اختتامیه این جشنواره دوم اسفندماه در کرمان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد کرمان، برگزاری چنین جشنواره‌های فرهنگی را اثرگذار دانست و بیان کرد: با توجه به دستورات دینی مبنی بر ایجاد نشاط در جامعه و همچنین مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر انتقال ارزش‌های ناب اسلامی و انقلابی از طریق هنر فاخر به نسل جوان و نوجوان، از طریق برگزاری جشنواره و برنامه‌های شاد به دنبال انتقال ارزش‌ها به جوانان و نوجوانان هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۱۱۵ اثر در سامانه برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی «شعر سرو» و نخستین جشنواره «سرو قامتان» ثبت شده است، گفت: از مجموع کل آثار ارسال شده به این دو جشنواره‌، یک‌هزار و ۵۶۰ اثر مربوط به جشنواره سرو قامتان و ۵۵۵ اثر متعلق به جشنواره بین‌المللی شعر سرو است.

منظری‌توکلی اظهار کرد: ۶۶۷ اثر مربوط به ولادت امام حسین(ع)، یک هزار و ۱۵۰ اثر مربوط به شهید سلیمانی و ۲۹۸ اثر مربوط به شعر پایداری و مقاومت است. این درحالی است که بعضی از شعرا هنوز موفق به ثبت اثر خود در سامانه نشده‌اند.

انتهای پیام
captcha