ویژه‌برنامه «دوشنبه‌های قرآنی» در جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد
کد خبر: 4120194
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵

ویژه‌برنامه «دوشنبه‌های قرآنی» در جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد

همزمان با چهل‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ویژه‌برنامه «دوشنبه‌های قرآنی» مراکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان کرمان با موضوع جهاد تبیین و روایت‌گری انقلاب برگزار شد.

دوشنبه‌های قرآنی در جهاد دانشگاهی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، همزمان با چهل‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ویژه‌برنامه «دوشنبه‌های قرآنی» به میزبانی مراکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان کرمان با موضوع جهاد تبیین و روایت‌گری انقلاب امروز، ۱۷ بهمن‌ماه و همزمان با سالروز وفات زینب کبری(س) با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، سرپرست دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی استان و جمعی از کارکنان این نهادها و دانشجویان استانی و کشوری در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کرمان و همزمان به صورت وبینار برگزار شد.

مهدی بازمانده، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان در این مراسم با اشاره به اهمیت برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن و اقداماتی که جهاددانشگاهی در حوزه اعتلای فرهنگ قرآنی انجام می‌دهد گفت: طراحی و تولید محصولات فرهنگی با محوریت برنامه‌های رایانه‌ای مبتنی بر ارزش‌های ایرانی اسلامی از دیگر اقدامات این نهاد انقلابی است.

بازمانده در ادامه با اشاره به اقدامات جهاددانشگاهی در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان، گفت: از طرح‌های شاخص جهاد دانشگاهی جهاد بومی‌سازی با تکیه بر پژوهش‌های داخلی و بهره‌گیری از نیروهای بومی جوان و متخصص است.

وی مؤلفه‌های آموزش و مهارت‌افزایی، دانش فنی و فراهم سازی بستری مناسب برای به نتیجه رساندن فعالیت‌های پژوهشگران را از محورهای فعالیت‌های جهاددانشگاهی در طرح جهاد بومی سازی برشمرد و تصریح کرد: پژوهشگران ما جهادگونه برای پیشرفت استان و کشور تلاش می‌کنند.

مسعود ایرانمنش، سرپرست دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی استان کرمان نیز در این مراسم، با بیان اینکه این جلسه با نام مبارک قرآن تشکیل شده، گفت: معارف عمیق قرآن انسان‌ساز و به اندازه‌ای بزرگ است که گروهی ضعیف‌النفس تحمل این معارف و حتی ظاهر قرآن را ندارند و امیدواریم ما بتوانیم از معارف عمیق قرآن بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه اگر به قرآن به عنوان کتابی انسان‌ساز نگاه کنیم در همه عرصه‌ها برای ما دستوراتی دارد، افزود: همه ما در زندگی شخصی نیاز به کتاب راهنما داریم و بهترین کتاب راهنما قرآن است که باید خود را مکلف به تلاوت روزانه آن بدانیم تا اثرگذاری آن را در زندگی خود ببینیم زیرا زمانی که انسان با خداوند و قرآن ارتباط نداشته باشد سیر قهقرایی خود را طی می‌کند.

این مراسم با سخنرانی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در تیپ ذوالفقار سپاه همراه بود و قاری مجید طالبی‌زاده، آیات سوره ق و قاری سجاد محمدرفیع، آیات انتهایی سوره رعد را در این محفل نورانی تلاوت کردند.

گفتنی است برپایی نمایشگاه عکس شهدا و کتاب انقلاب و دهه فجر در جهاددانشگاهی استان کرمان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این ویژه‌برنامه بود.

 

 

انتهای پیام
captcha