تربیت نسلی فهیم و با بصیرت مهمترین وظیفه مادران انقلابی است
کد خبر: 4120008
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

تربیت نسلی فهیم و با بصیرت مهمترین وظیفه مادران انقلابی است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه زنان غیرتمند ایرانی به تمام دنیا ثابت کرده‌اند که با حفظ حریم‌های خود می‌توانند در عرصه‌های مختلف پیشرفت کنند، گفت: زن انقلابی و مسلمان علاوه بر اینکه برای جامعه مفید است باید نسلی فهیم و با بصیرت را تربیت کند.

مریم‌السادات طباطبایی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان

مریم‌السادات طباطبایی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از استان به‌مناسبت ششمین روز از دهه مبارک فجر که به نام «انقلاب اسلامی: زنان و خانواده، تربیت نسل انقلابی» نام‌گذاری شده است، در خصوص نقش انقلاب اسلامی در تغییر جایگاه و نگاه به زن گفت: در دوران پهلوی نگاه به بانوان تنها نگاهی ابزاری بود و به هیچ عنوان برای شخصیت و هویت بانوان ایران ارزشی قائل نبودند.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی حضور پررنگ بانوان در هیچکدام از عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اشتغال دیده نمی‌شود و در موقعیت‌های مختلف بانوان حضور بسیار کم‌رنگ و ضعیفی داشتند اما انقلاب جایگاه بانوان را ارتقا بخشید و امروز بانوان در عرصه‌های مختلف حضور دارند و توانمندی‌های خود را شکوفا می‌کنند.

طباطبایی با بیان اینکه امروز بانوی ایرانی با استعدادها و توانمندی‌های خود شناخته می‌شود و نگاه جنسیتی که پیش از انقلاب به زن وجود داشت امروز وجود ندارد، در پاسخ به این سؤال که چرا گروهی گمان می‌کنند انقلاب اسلامی سبب محدودیت بانوان شده است، گفت: این موضوع به این دلیل است که دستاوردهای انقلاب در حوزه بانوان به درستی تبیین نشده و دشمن نیز در این حوزه تخریب‌ها و تحریفات بسیاری را انجام داده است.

وی اظهار کرد: تبلیغات گسترده دشمن این ذهنیت را ایجاد کرده که انقلاب اسلامی در حوزه بانوان اقدام مؤثری انجام نداده است و این امر به دلیل عملکرد ضعیف در تبیین دستاوردهای انقلاب در این حوزه است؛ آگاهی درستی از این دستاوردها وجود ندارد و مردم به درستی اطلاع ندارند که انقلاب در ارتقای جایگاه بانوان، رشد و پیشرفت آنها چه اقدامات مهمی انجام داده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه پیش از انقلاب ۶۵ درصد بانوان بی‌سواد بودند و امروز بیش از ۹۵ درصد از بانوان جامعه باسواد هستند و این یکی از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، اظهار کرد: همچنین حضور بانوان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، کسب رتبه‌های برتر ورزشی، کسب رتبه‌های علمی و حضور بانوان در المپیادهای مختلف با دوران پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست و در این حوزه بسیار پیشرفت داشته‌ایم که تبیین و توصیف این دستاوردها ذهنیت بانوان را تصحیح می‌کند و مردم آگاه می‌شوند که دشمن با تبلیغات مسموم به‌دنبال ایجاد یأس و نا امیدی در جامعه است.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف نشان از این دارد که بانوان ایران با حفظ حریم خود در جامعه و فعالیت‌های اجتماعی حضور دارند، افزود: حجاب به هیچ عنوان مانعی برای پیشرفت بانوان نیست و اینکه امروز دشمن با تمام توان خود بانوان ایران را مورد هدف قرار داده است و به بهانه آزادی به‌دنبال ترویج بی‌‌بند و باری در جامعه است به این دلیل است که پیشرفت بانوان ایران را می‌بیند. زنان غیرتمند ایرانی به تمام دنیا ثابت کرده‌اند که با حفظ حریم‌های خود می‌توانند در عرصه‌های مختلف پیشرفت کنند.

طباطبایی در ادامه به بیان وظایف زنان مسلمان پرداخت و گفت: در وهله اول یک زن مسلمان باید شخصیت خود را حفظ کند و از جایگاه خود اطلاع داشته باشد. زن انقلابی و مسلمان علاوه بر اینکه برای جامعه مفید است باید نسلی فهیم و با بصیرت را تربیت کند و بداند که بزرگ‌ترین وظیفه عالم یعنی همان تربیت انسان بر عهده یک زن است.

وی با اشاره به سخنی از امام راحل که فرموده‌اند وظیفه مادری وظیفه انبیا است، تصریح کرد: توجه به این نکته بسیار مهم است که یک بانو با حفظ شرایط خود در هر مسند و جایگاهی که قرار دارد باید جایگاه مادری را در اولویت خود قرار دهد. بانوان ایران نباید اجازه دهند که مسئله و نقش مادری و همسری آنها به حاشیه کشانده شود بلکه این دو نقش باید از امور اصلی زندگی بانوان باشد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه یک مادر خوب، فهیم و با تقوا می‌تواند فرزندانی صالح و مفید برای جامعه تربیت کند، افزود: بانوان باید بدانند که تغییر دولت‌ها در هویت آنها به عنوان یک زن مسلمان و متمدن ایرانی تغییری ایجاد نکند و آنها نسبت به جایگاه و ارزش خود آگاه و به آن پایبند باشند.

طباطبایی با تأکید بر اینکه بانوان باید قرآن و آموزه‌های آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، گفت: در قرآن به بانوان امر شده که با حجاب خود به‌عنوان زنان پاکدامن شناخته شوند و یک بانوی عفیف و اصیل علاوه بر پوشش مناسب باید در اخلاق و رفتار نیز الگو باشد و تنها خود را محدود به پوشش و حجاب نکند بلکه در تمام عرصه‌ها به‌ویژه اخلاق، رفتار، خیرخواهی و همه مباحث زندگی خداوند را محور قرار دهد تا اول شخصی مفید برای خود و سپس جامعه باشد.

انتهای پیام
captcha