دبیرخانه جشنواره‌های فرهنگی هنری مقاومت در کرمان برقرار می‌شود
کد خبر: 4119644
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
وزیر ارشاد:

دبیرخانه جشنواره‌های فرهنگی هنری مقاومت در کرمان برقرار می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره‌های فرهنگی هنری حوزه مقاومت در کرمان برقرار می‌شود، گفت: کرمان با افزودن بناهای فاخر فرهنگی هنری در سال‌های آینده میزبان بخش مهمی از رویدادهای فرهنگی هنری کشور خواهد بود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز، ۱۵ بهمن‌ماه در مراسم افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان ضمن تبریک ولادت امام علی(ع) و گرامیداشت یاد شهدا و چهل‌وچهارمین بهار انقلاب اسلامی، اظهار کرد: خدا را شاکریم که در چنین ایام فرخنده‌ای این مجموعه افتتاح شد.

وی با بیان اینکه یکی از شعارهای اصلی و مهم دولت مردمی عدالت و در حوزه فرهنگ عدالت فرهنگی است، افزود: تمام تلاش دولت بر این است تا بتواند در تمام گوشه کنار ایران سرافراز امکان رشد و تعالی برای علاقه‌مندان فرهنگ و هنر را فراهم کند.

وزیر ارشاد تصریح ورد: علیرغم تمام مشکلاتی که دولت از ابتدای شروع کار با آن روبه‌رو بود، توانستیم بخش مهمی از پروژه‌های فرهنگی هنری را در مناطق مختلف کشور به اتمام برسانیم که صرفاً پروژه‌هایی معمولی و با روند عادی نبوده بلکه مجموعه‌هایی فاخر هستند؛ همچون تالار فرهنگ هنر کرمان که به لحاظ مهندسی، فنی و معماری جزو مجموعه‌های منحصر به فرد است.

اسماعیلی با اشاره به متذکر شدن برخی برای ساخت مجموعه‌های فرهنگی هنری که از لحاظ زیبایی، معماری و استحکام همچون تالار وحدت، تئاتر شهر و موزه هنرهای معاصر باشند، گفت: امروز مفتخریم مجموعه‌ای در کرمان افتتاح شده که بی‌نظیر است. مجموعه‌ای بسیار خوب، با سالن‌هایی مجهز و معماری منحصر به فرد که مایه افتخار است.

وی به حضور خود در اجلاس وزرای کشورهای اسلامی در استانبول و بازدید از مجموعه‌های فرهنگی هنری آن اشاره کرد و گفت: قطعاً مجموعه‌هایی که امسال در ایران افتتاح کردیم یا در دست احداث است از هر حیث از سالن‌ها‌ی جدیدالاحداث ترکیه بهتر و متناسب با فضای فرهنگی هنری هستند و این کار مهم در وهله اول متوجه جوانان این مرز و بوم است. مجموعه تالار فرهنگ و هنر کرمان توسط بچه‌های جوان حوزه دانش بنیان آماده شد و این نشان از وجود استعدادهای خوب در عرصه‌های مختلف است که باید آن را باور کنیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه ایران اسلامی با قدرت مسیر پیشرفت و آبادانی را طی می‌کند و دشمنی‌ها در برابر این حرکت عادی نیست، گفت: در جواب بعضی‌ها که می‌گویند چرا همواره به عامل بیرونی اشاره دارید باید گفت، فضای نظام بین‌الملل تا امروز چنین دشمنی و عداوتی را تجربه نکرده است. این نوع تحریم‌ها و صف‌ آرایی‌ها، تروریسم رسانه‌ای و بمباران تحریف که شبانه روز تلاش دارد مردم را نا امید کرده، داشته‌ها را ناچیز جلوه دهد و نارسایی‌ها را پررنگ کند و با دروغ و تحریف تلاش کند در صفوف منسجم مردم انشقاق ایجاد کند، بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: همه سپاه کفر، نفاق و شرک و قدرت‌های غربی، عبری و عربی مرتجع جمع شدند تا به جمهوری اسلامی ایران و نهضت امام راحل اجازه گسترش و نورافشانی ندهند اما جمهوری اسلامی نور الهی است و خاموش نمی‌شود. امروز ما در یک مصاف نابرابر با همه جبهه کفر و شرک قرار داریم.

اسماعیلی با بیان اینکه در وضعیت تحریم‌های مختلف نفتی، بانکی و ... توانستیم چنین مجموعه‌ی کم نظیری افتتاح ‌کنیم اظهار کرد: خدا را شاکریم که جوانان غیور ایرانی در گوشه و کنار کشور سرافرازانه مشغول خدمت و آبادانی کشور هستند و ما نیز به عنوان خادمان مردم این وظیفه را بر عهده داریم.

وزیر ارشاد تصریح کرد: کشور در حال گذار از یک پیچ تاریخی است و انشالله با صفوف دشمن شکن، عزم‌های آهنین و اراده همه مردم ایران این مسیر طی شدنی و این قله فتح شدنی است. مسیر را با قوت ادامه می‌دهیم و دولت مردمی در همه بخش‌ها تلاش دارد با خدمت رسانی مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه امسال در حوزه فرهنگ و هنر سال ویژه‌ای را پشت سر گذاشتیم، افزود:
جشنواره‌های مهم فجر انقلاب اسلامی با حضور پررنگ و امیدآفرین اهالی فرهنگ و هنر در شعر، موسیقی، سینما، هنرهای تجسمی، تئاتر و... یکی پس از دیگری در حال برگزاری است و کرمان با افزودن بناهای فاخر فرهنگی هنری در سال‌های آینده میزبان بخش مهمی از رویدادهای فرهنگی هنری کشور خواهد بود.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در کرمان اشاره کرد و گفت: با این موضوع حتماً موافق هستم و امسال به دلیل مشکلات موجود جشنواره در گلستان برگزار شد اما سال آینده این جشنواره را در چند منطقه خواهیم داشت که یکی از مناطق اصلی آن کرمان است. همچنین دبیرخانه جشنواره‌های فرهنگی هنری حوزه مقاومت در کرمان برقرار می‌شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه ایده‌های نو و فعالیت‌های خلاقانه در همه حوزه فرهنگ و هنر حمایت می‌کند.

 

انتهای پیام
captcha