ایران مستقل‌ترین کشور در حوزه تصمیم‌گیری‌های سیاسی است
کد خبر: 4118971
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
استاندار کرمان:

ایران مستقل‌ترین کشور در حوزه تصمیم‌گیری‌های سیاسی است

محمدمهدی فداکار با تأکید براینکه مستقل‌ترین کشور در حوزه تصمیم‌گیری‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ایران در حوزه سیاسی در دوران پهلوی جزو وابسته‌ترین کشورها بود و چیزی به اسم استقلال وجود نداشت.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ۱۲ بهمن‌ماه در مراسم بزرگداشت سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن، انقلاب اسلامی را معجزه الهی خواند و گفت: انقلاب در اوج خفقان به پیروزی رسید و چهار مرحله پیروزی، استقرار، تثبیت و پیشرفت را از سر گذرانده و انقلاب در بستر فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های رژیم طاغوت عدم توجه به بنیان‌های ملی، فرهنگی و انسانی مردم بود، گفت: رژیم پهلوی نه تنها به باورهای فرهنگی مردم اعتقادی نداشت بلکه برای نابودی آنها عمل می‌کرد و غربی‌ها به وسیله پهلوی‌ها به جنگ مردم آمدند تا اخلاق و معنویت و بنیان‌های اصلی خانواده را به نابودی بکشانند.

استاندار کرمان با اشاره به اقدامات فسادگونه خواهر شاه و نگاهی که رژیم پهلوی به جایگاه زن ایرانی و نابودی حجاب وجود داشت، تصریح کرد: یکی از علل وقوع انقلاب زمینه فرهنگی بود که سبب قیام مردم شد.

وی اظهار کرد: در حوزه سیاسی ایران در دوران پهلوی جزو وابسته‌ترین کشورها بود و چیزی به اسم استقلال وجود نداشت که یکی از نمونه‌های آن حضور فاتحان جنگ جهانی دوم در تهران بدون اجازه دولت ایران بود. مردم سالاری در دوران پهلوی مفهومی نداشت و انتخابات به‌صورت صوری برگزار می‌شد.

فداکار با تأکید بر اینکه مستقل‌ترین کشور در حوزه تصمیم‌گیری‌های سیاسی جمهوری اسلامی است، گفت: جمهوری اسلامی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. در جمهوری اسلامی اصل نظام و قانون اساسی به رأی‌گیری گذاشته شده است و تنها کشوری هستیم که نمایندگانی از سوی مردم برای نوشتن قانون اساسی تعیین شدند و مردم برای تصویب و اصلاح آن رأی دادند.

وی با اشاره به اوضاع نابسامان اقتصادی در دوران پهلوی، گفت: تولید و توسعه اقتصادی در رژیم پهلوی معنایی نداشت، صنعت وابسته و کشاورزی ضعیف بود اما امروز علیرغم تمام تحریم‌های ظالمانه تراز تجارت مثبت است و با وجود تولید کم نفت بخش‌های مختلف اقتصادی فعال و پویا است.

استاندار کرمان تصریح کرد: در دوران پهلوی کشور به حدی ضعیف بود که شاه ایران به اندازه فرماندار یک ایالت آمریکا قدرت نداشت اما رهبری حکیمانه، همراهی مردم تا پای جان و وحدت کلمه سبب پیروزی انقلاب شد و این موارد امروز نیز وجود دارد که نمونه آن شهدایی است که در اغتشاشات اخیر تقدیم میهن شد.

وی نهادسازی‌های مختلف، ترمیم و ایجاد ساختارهای مختلف، برگزاری انتخابات مختلف و... را از ویژگی‌های دوران استقرار برشمرد و گفت: در دوره استقرار دشمن تلاش زیادی برای شکست انقلاب در قالب توطئه‌های مختلف و کودتا انجام داد اما موفق نشد و انقلاب وارد دوره تثبیت خود شد که در این دوره دشمن ۸ سال جنگ بی‌امان را علیه ایران شروع کرد اما به علت همراهی مردم و رهبری امام راحل دشمن بار دیگر شکست خورد.

فداکار اظهار کرد: امروز و با گذشت ۴ دهه، دوره افتخارات جمهوری اسلامی بوده که قدم به قدم پیش رفته است؛ امروز بیش از ۹۵ درصد مردم کرمان باسواد هستند همچنین در حوزه پزشکی، اقتصادی و... پیشرفت‌های زیادی انجام شد و یکی از اقدامات شجاعانه دولت حذف ارز ترجیحی است که تأثیر مهمی در اقتصاد داشت و قاچاق کاهش پیدا کرد.

استاندار کرمان در پایان با بیان اینکه مردم وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند، گفت: وظیفه مسئولان خدمت‌رسانی است و امیداوریم به خوبی بتوانیم وظیفه خود را انجام دهیم.

 

انتهای پیام
captcha