اشتغال و توانمندسازی در صدر برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد
کد خبر: 4117433
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
بختیاری:

اشتغال و توانمندسازی در صدر برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه اشتغال و توانمندسازی در صدر برنامه‌های امداد قرار گرفته است، گفت: مددجویانی که سالمند و بیمار صعب‌العلاج هستند، تا پایان عمر خدمات دریافت می‌کنند و بقیه باید در چرخه اشتغال، مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی قرار بگیرند.

سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور امروز، ۶ بهمن‌ماه در مراسم جشن خودکفایی ۲ هزار مددجوی کمیته امداد استان کرمان و تجلیل از خیران ضمن اشاره به توزیع دو مرحله جهیزیه بین زوج‌های نیازمند در سال جاری، گفت: کسانی که در کمیته امداد شاغل هستند هیچ شأنی جز خدمت به محرومان و نیازمندان ندارند و به این خدمت افتخار می کنیم.

وی با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان ۱۲۰ هزار خانوار بوده که ۲ هزار خانوار خود کفا و از جمعیت اولیه تحت پوشش کسر شده است، افزود: یکی از مأموریت‌های کمیته امداد در راستای اشتغال و خودکفایی است و سال آینده متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود و اشتغال و توانمندسازی در صدر برنامه‌های امداد قرار گرفته است.

بختیاری با بیان اینکه مددجویانی که سالمند و بیمار صعب‌العلاج هستند، تا پایان عمر خدمات دریافت می‌کنند و بقیه باید در چرخه اشتغال، مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی قرار بگیرند، گفت: دولت در موضوع مسکن به کمیته امداد کمک خوبی کرد و تفاهمنامه ساخت ۴۰ هزار مسکن در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) را داریم که تا پایان سال آینده برای نیازمندان روستاها مسکن احداث کنیم و پیش‌بینی ما این است تا پایان سال آینده مددجویی در روستاها بدون مسکن نخواهد بود و این خدمات بزرگی است.

وی درباره حمایت از اشتغال مددجویان بیان کرد: یکی از مسائل اين حوزه ضمانت بانکی بانوان سرپرست خانوار بود که مجلس تأسیس صندوقی در این زمینه را در تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ تصویب کرد که اساسنامه آن تدوین و کارها در حال انجام است.

رئیس کمیته امداد در پایان از بانک‌های عامل برای همراهی با کمیته امداد تشکر و درخواست کرد در دو ماه باقی مانده از سال پرونده‌های مددجویان را پرداخت کنند تا کمیته امداد به تعهدش برا ایجاد شغل امداد عمل کند.

در پایان این مراسم از خیران و فرزندان نخبه تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha