هدایت فرهنگی با اجرایی شدن سند تحول امکان‌پذیر است
کد خبر: 4105653
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
امام‌جمعه نرماشیر:

هدایت فرهنگی با اجرایی شدن سند تحول امکان‌پذیر است

امام‌جمعه نرماشیر با بیان اینکه هدایت فرهنگی تنها با ابلاغ سند‌های تحول امکان پذیر نیست بلکه باید این سندها اجرایی شود، گفت: مهمترین شأن و نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی هدایت فرهنگی جامعه است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر منصفی انتم جمعه نرماشیر

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر منصفی، امام‌ جمعه نرماشیر امروز، ۱۸ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر نرماشیر با توصیه به رعایت تقوا گفت: یکی از برکات تقوا عاقبت بخیری است. افراد زیادی در لباس صلاح و خوبی بودند اما پایان کار به بیراهه رفتند. بی‌تقوایی انسان را عاقبت به شر می‌کند اما تقوا انسان را سرافراز و عزیز کرده و عاقبت بخیر می‌شود.

وی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و بیان اینکه حضرت زهرا(س) در همه حال به یاد قیامت بود و معاد باوری حضرت بی‌نظیر بوده است، افزود: اگر انسان در همه حال به فکر آخرت باشد سبب رشد معنوی او شده و تحمل سختی‌ها آسان می‌شود.

امام‌جمعه نرماشیر در ادامه موضوع فرزندآوری را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه جمعیت سالمند کشور در سال ۱۴۰۵ پنج میلیون نفر اضافه می‌شود، افزود: چرا دشمنان اسلام مثل رژیم صهیونیستی باید دنبال افزایش جمعیت باشد اما شیعیان امیرالمؤمنین(ع) از افزایش جمعیت بترسند در صورتی که خدا روزی دهنده است.

حجت‌الاسلام منصفی در خطبه دوم با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی‌بر اینکه مهمترین شأن و نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی هدایت فرهنگی جامعه است، افزود: هدایت فرهنگی فقط با ابلاغ سند‌های تحول امکان پذیر نیست بلکه باید این سندها اجرایی شود.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله دستغیب و بیان اینکه ایشان دارای نفوذ کلام، مردمی، متواضع، پرنشاط و ولایتمدار بود گفت: غرب از سلاح تحریم برای جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی استفاده کرد اما واکاوی کشورهای هدف تحریم نشان می‌دهد غرب به اهداف خود نرسیده است. هدف تحریم غرب تحمیل رویکرد استکبار خود بر این کشورهاست. ایران اسلامی در ۴۳ سال هدف تحریم‌ها بوده است اما پیشرفت در صنعت هسته‌ای، نفوذ منطقه‌ای و قدرت موشکی ایران نشان از شکست دشمن و بی اثری تحریم‌ها دارد.

امام‌جمعه نرماشیر ادامه داد: آمریکا و کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی با استفاده از ابزارهای مختلف به دنبال این هستند که تصویری پرآشوب و رو به ضعف از ایران نشان دهند اما با همه این هزینه‌هایی که کردند ایران اسلامی همچنان قوی و مستقل پیش می‌رود.

وی در پایان جام جهانی قطر را فرصتی مناسب برای قدرت نمایی فلسطین دانست و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بعد از امضای توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با برخی از کشورهای عربی فکر می‌کرد بتواند وارد فرایند عادی‌سازی روابط با ملت‌های عربی شود اما برخورد تماشاگران عرب با خبرنگاران صهیونیستی نشان داد عادی‌سازی پروژه شکست خورده است.

انتهای پیام
captcha