برنامه‌های هفته«قرآن، عترت و نماز» در کرمان تشریح شد
کد خبر: 4105610
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

برنامه‌های هفته«قرآن، عترت و نماز» در کرمان تشریح شد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان کرمان گفت: در هفته«قرآن، عترت و نماز» برنامه‌های متعددی در استان اجرا می‌شود که برگزاری مرحله مدرسه‌ای چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان یکی از این برنامه‌ها است.

سید اصغر سادات‌حسینی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌ و پرورش کرمان

سید اصغر سادات‌حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۱ آذرماه در آموزش‌وپرورش هفته«قرآن، عترت و نماز» نام‌گذاری شده، گفت: در این هفته برنامه‌های متعددی در آموزش‌وپرورش و مدارس استان اجرا می‌شود که برگزاری مرحله مدرسه‌ای چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان یکی از این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات از طریق سامانه «نورینو» (نوری نو در افق فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی) برگزار می‌شود، افزود: فعالیت‌های متعددی در این سامانه اجرا می‌شود که برگزاری مسابقات فرهنگی و پرورشی یکی از این فعالیت‌ها است.

سادات‌حسینی برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس، اجرای گروه‌های همخوانی و مدیحه‌‌سرایی دارالقرآن‌های وابسته به آموزش‌وپرورش را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و تصریح کرد: باتوجه به تقارن هفته«قرآن، عترت و نماز» با ایام فاطمیه، اعزام مبلغین مناسبتی برای تبیین سبک زندگی حضرت زهرا(س) به بعضی از مدارس انجام می‌شود.

وی افزود: حضور دانش‌آموزان و قرآن‌آموزان دارالقرآن‌های آموزش‌وپرورش در میعادگاه‌های نمازجمعه سراسر استان و نشست مشترک ائمه جمعه سراسر استان با مدیران آموزش‌وپرورش با موضوع همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته«قرآن، عترت و نماز» در کرمان است.

انتهای پیام
captcha