اهدای عضو جوان کرمانی نجات بخش زندگی سه نفر شد
کد خبر: 4104866
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

اهدای عضو جوان کرمانی نجات بخش زندگی سه نفر شد

مسئول واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمان از اهدای اعضای بدن جوان ۲۹ ساله از شهرستان زرند که دچار مرگ مغزی شده بود به سه بیمار نیازمند دریافت عضو خبر داد.

اهدای عضو

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی، رضا جعفری، مسئول واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمان از اهدای اعضای بدن جوان ۲۹ ساله از شهرستان زرند که دچار مرگ مغزی شده بود به سه بیمار نیازمند دریافت عضو خبر داد و گفت: این اهدا نهمین اهدای عضو سال جاری در کرمان بود.

وی افزود: مرحوم سیدعباس حسینی پس از بستری در بیمارستان سینا شهرستان زرند و تأیید مرگ مغزی و رضایت اولیه خانواده، به بیمارستان افضلی‌پور کرمان منتقل و در بخش آی‌سی‌یو جنرال این بیمارستان بستری می‌شود. پس از رضایت نهایی خانواده، دو کلیه وی به دو خانم ۲۹ و ۳۵ ساله اهل رفسنجان و گلباف و کبد وی به یک خانم ۵۰ ساله اهل کرمان پیوند زده شد.

مسئول واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمان از همکاری خانواده «مرحوم سیدعباس حسینی» و تلاش تیم‌های پزشکی و پرستاری بیمارستان سینا شهرستان زرند، مسئول و هماهنگ‌کنندگان واحد فراهم‌آوری، تیم‌های جراحی و پزشکی، بیهوشی، پرستاری آی‌سی‌یو جنرال و پرستاری بخش پیوند، مسئول و همکاران اتاق عمل بیمارستان افضلی‌پور قدردانی کرد.

تاکنون اعضای بدن ۲۰۹ بیمار مرگ مغزی در کرمان اهدا و یک‌هزار و ۲۲۸ پیوند کلیه (از اهدا کننده زنده و بیمار مرگ مغزی) و ۷۳ پیوند کبد در کرمان انجام شده است.

انتهای پیام
captcha