کاهش آسیب‌های اجتماعی؛ فصل مشترک اقدامات کمیته امداد و نیروی انتظامی
کد خبر: 4103579
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد:

کاهش آسیب‌های اجتماعی؛ فصل مشترک اقدامات کمیته امداد و نیروی انتظامی

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: مهم‌ترین مسئله که بین کمیته امداد و نیروی انتظامی مشترک است بحث توجه به محرومین، محرومیت‌زدایی، کم کردن آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از بروز آسیب‌هایی است که به‌نوعی اجتماع را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ناصر عسکری نژاد مدیر کل کمیته امداد کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، ناصر عسکری‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان کرمان، در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد استان کرمان و نیروی انتظامی استان گفت: مهم‌ترین مسئله که بین کمیته امداد و نیروی انتظامی مشترک است بحث توجه به محرومین، محرومیت‌زدایی، کم کردن آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از بروز آسیب‌هایی است که به‌نوعی اجتماع را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی تأکید کرد: به امدادگران توصیه می‌کنم از ظرفیت‌های گسترده نیروی انتظامی هم از بُعد معیشتی و حمایتی و هم از بُعد ارتقای شاخص‌های فرهنگی و مذهبی که جزو اهداف و وظایف این نهاد است برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف بهره بگیرند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به حمایت این نهاد از ۴۰ هزار دانش‌آموز و ۴ هزار دانشجو در سطح استان گفت: این قشر از جامعه هدف از سرمایه‌های این نهاد هستند که تمام تلاش ما این است که دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند.

وی بر خدمات‌رسانی به سربازان به‌ویژه سربازان متأهل که از سوی نیروی انتظامی معرفی می‌شوند و دارای مشکل هستند تأکید کرد و گفت: باید به‌صورت ویژه به این قشر و خانواده آنها خدمت‌رسانی کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان بر استفاده از ظرفیت کارکنان نیروی انتظامی در بحث هر پلیس یک حامی اشاره کرد و افزود: حدود ۶۸۰ نفر از کارکنان نیروی انتظامی استان حمایت ۹۱۱ نفر از ایتام تحت حمایت این نهاد را بر عهده ‌دارند.

عسکری‌نژاد به اجرای طرح سرباز ماهر نیز اشاره کرد و افزود: خیلی از سربازان در طول خدمت آموزش‌ها و مهارت‌هایی را فرا می‌گیرند که پس از اتمام خدمت در صورت مراجعه به این نهاد می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهره‌مند شوند.

وی بر همکاری مشترک نیروی انتظامی و کمیته امداد در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، جرائم رایانه‌ای و سرقت صندوق‌های صدقات اشاره کرد و گفت: دستگیری این افراد ابتدای کار است باید ریشه‌یابی شود که چرا فرد دست به سرقت زده است و با مشاوره و راهنمایی پیگیر مشکلات آنها شویم تا دیگر شاهد تکرار این آسیب از سوی فرد نباشیم.

انتهای پیام
captcha