برگزاری جشنواره منطقه‌ای «شعر با گویش محلی» در رودبار جنوب
کد خبر: 4103194
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

برگزاری جشنواره منطقه‌ای «شعر با گویش محلی» در رودبار جنوب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای «شعر با گویش محلی» با هدف پاسداشت شاعرانی که در زمینه شعر با گویش محلی فعالیت دارند به میزبانی شهرستان رودبار جنوب خبر داد.

بهرام مسلمی مهنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی ارشاد جنوب کرمان، بهرام مسلمی‌مهنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای «شعر با گویش محلی» به میزبانی شهرستان رودبار جنوب خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت متنوع و تأثیرگذار شعر به‌ویژه با گویش محلی، اولین جشنواره منطقه‌ای در گستره استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، نهم آذرماه به میزبانی شهرستان رودبار جنوب برگزار می‌شود.

وی پاسداشت شاعرانی که در زمینه شعر با گویش محلی فعالیت دارند را از اهداف این جشنواره بیان کرد و افزود: شناخت و معرفی استعدادهای فرهنگی در زمینه شعر محلی در این استان‌ها با گویش‌های بلوچی، سیستانی، بندری، رودباری، سردسیری، گرمسیری و لهجه‌های مختلف می‌تواند در مرحله اول باعث پیوند بین اقوام شود. همچنین احیای فرهنگ‌های بومی و محلی را در شعر به همراه دارد.

مسلمی‌مهنی ایجاد همبستگی بیشتر بین شاعران و سخنوران را از دیگر اهداف جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش محلی برشمرد و افزود: جشنواره‌ها محلی برای تبادل اندیشه‌ها، شناخت گویش‌ها و لهجه‌های متنوع است که جنوب شرق کشورمان مهد این زیبایی کلامی و گفتاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: جشنواره شامل دو بخش شعر با گویش محلی و با موضوع آسیب‌های اجتماعی و شعر آزاد است که براساس آثار دریافتی مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بخش ویژه این جشنواره با موضوع مقاومت، ایثار و شهادت برگزار می‌شود، گفت: این بخش نیز تبیین کننده راه شهدا است که مقاومت سرفصل مهم این بخش است.

مسلمی‌مهنی از چاپ و توزیع آثار منتخب توسط دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: اصل بر تدوین و گردآوری آثار منتخب برای بهره‌برداری فرهنگی است که دبیرخانه جشنواره بعد از داوری و اعلام منتخبین، چاپ و توزیع آثار را در دستور کار دارد.

انتهای پیام
captcha