قطعنامه آژانس، سیاسی و غیرفنی است
کد خبر: 4102228
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
امام جمعه نرماشیر:

قطعنامه آژانس، سیاسی و غیرفنی است

امام جمعه نرماشیر گفت: قطعنامه آژانس یک قطعنامه سیاسی و غیر فنی است و ایران اسلامی پاسخ متقابل را خواهد داد. این مجلس می‌خواهد به پیاده‌ نظام داخلی خود که از عدم همراهی مردم ایران در اغتشاشات سرخورده و ناامید هستند امیدواری و تنفس مصنوعی بدهد.

نماز جمعه نرماشیر

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر منصفی، امام جمعه نرماشیر امروز، چهارم آذرماه با توصیه به تقوا و بیان اینکه کسی که تقوا داشته باشد به آرامش می‌رسد، گفت: تمام برنامه‌های الهی حکمت دارد؛ حکمت نبوت، هدایت مردم و حکمت نماز، یاد خدا و دوری از گناهان است. حکمت تحریم شراب و قمار پیشگیری از بروز کینه و دشمنی و اصل پوشش حجاب اسلامی و عفاف برای پیشگیری از بروز و ظهور ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه است.

وی با بیان اینکه قرآن در سوره نور سه بار از آشکار کردن زینت‌ها نهی می‌کند، افزود: این نهی مکرر حاکی از شدت تأثیر جلوه‌نمایی و بی‌حجابی در بروز و ظهور ناهنجاری‌ها است. قرآن ضمن هشدار به اینکه منشأ بسیاری از مزاحمت‌ها نسبت به زنان به دلیل پوشش است، اعلام می‌کند زنان علاوه بر اینکه منعی برای حضور در جامعه ندارند باید رعایت عفاف و حجاب را داشته باشند و بهانه به دست بیمار دلان و برهم زنندگان عفت عمومی ندهند.

امام‌جمعه نرماشیر حکمت دیگر حجاب و پوشش را شکل‌گیری فرهنگ عفت و حیا در جامعه برشمرد و گفت: مردم ما بدانند پشت بد پوششی و بدحجابی توطئه و تلاش دشمن به خوبی دیده می‌شود و هماهنگونه که مقام معظم رهبری فرمودند سیاست امروز دشمن سیاست اندلسی کردن ایران است.

وی افزود: حجاب همان وسیله‌ای است که نشان می‌دهد زن والا آفریده شده است در وصیت‌نامه شهید نامجو آمده است خواهرم حجابت را حفظ کن زیرا حفظ حجاب از خون هر شهیدی با ارزش‌تر است.

حجت‌الاسلام منصفی در خطبه دوم با اشاره به پنجم آذرماه و سالروز تشکیل بسیج گفت: این شجره طیبه پدیده منحصر به فرد است که از تجمیع نیروهای ایمانی از متن و بطن جامعه برای تحقق ارزش‌های الهی در جامعه شکل گرفته است. زیباترین و جامع‌ترین تعریف از این شجره طیبه را امام راحل داشتند که فرموند «بسیج لشکر مخلص خداست». بسیج همیشه در مسیر ولایت‌فقیه و در جهت حمایت از محرومین نقش عمده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان قسم خورده و منافقین از نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج ضربه خوردند به همین دلیل با هجمه قصد تخریب این نیروها را دارند، به هفتم آذر و روز نیروی دریایی نیز اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی ارتش پس از انقلاب همواره در خدمت مردم و انقلاب بی‌وقفه تلاش کرده است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نیروی دریایی در کشور ما یک نیروی راهبردی است.

امام جمعه نرماشیر افزود: نداجا برای ارتقای قدرت دریانوردی، توانمندی تجهیزات بومی دیپلماسی دریایی، بصیرت مقابله با دزدان دریایی، ساخت ناوشکن‌های بومی و شرکت در رزمایش‌های مشترک با کشورهای دوست به خوبی نقش آفرینی کرده است.

وی در ادامه به قطعنامه آژانس بر علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: قطعنامه آژانس یک قطعنامه سیاسی و غیر فنی است و ایران اسلامی پاسخ متقابل را خواهد داد. این مجلس می‌خواهد به پیاده‌ نظام داخلی خود که از عدم همراهی مردم ایران در اغتشاشات سرخورده و ناامید هستند امیدواری و تنفس مصنوعی بدهد.

حجت‌الاسلام منصفی در پایان به حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: آمریکا و اروپا فقط در شعار حرف از حقوق بشر می‌زنند در حالی‌که در جدیدترین اقدام، وزارت دادگستری آمریکا با صدور یک رأی مشورتی و موافقت دولت بایدن به بن‌سلمان مصونیت اعطا کرد و این نشان داد که حقوق بشر برای دولت‌های غربی اهمیت زیادی ندارد.

 

انتهای پیام
captcha