مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله جعفری در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4102031
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله جعفری در کرمان برگزار شد

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدیحیی جعفری، امام‌جمعه فقید کرمان با حضور جمعی از مسئولان و مردم در بیت‌الزهرا(س) کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام‌جمعه رفسنجان

به گزارش ایکنا از کرمان، مراسم بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدیحیی جعفری، امام‌جمعه فقید کرمان امروز، ۳ آذرماه، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، استاندار کرمان، رئیس‌کل دادگستری کل استان، جمعی از مسئولان و مردم در بیت‌الزهرا(س) کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری، امام‌جمعه رفسنجان در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای امنیت به اهمیت تکریم عالمان و انسان‌های بزرگ اشاره کرد و گفت: جان و روح این جلسه تکریم ایمان، انسان‌های مؤمن و انقلابی است. انسان‌ها در دنیا رویکردی دارند گروهی با نام سیاستمدار، کارآفرین، خیر، عالم، سردار و... شناخته می‌شوند. انسان‌هایی نیز دارای زندگی پاک و منزه و آراسته به کمالات اخلاقی هستند و در قرآن خداوند از آنها به عنوان طیبین یاد کرده و مرحوم آیت‌الله جعفری اینگونه بود.

وی با اشاره به آیه ۲ سوره نحل، گفت: آیت‌الله جعفری از نظر اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و در تمام امور، زندگی پاکی داشت و زندگی او ختم به این معنا شد. او انسانی با صفا، صمیمی و مخلص و عین حال از مبارزین انقلابی و چهره‌ای سیاسی بود و اسناد مبارزاتی او کتابی چند صد صفحه‌ای است.

امام‌جمعه رفسنجان به نقش آیت‌الله جعفری در دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: او از پشتیبانان مادی و معنوی رزمندگان بود که در میادین جنگ حضور یافت و برای تأمین نیازهای رزمندگان آبروی خود را گرو می‌گذاشت.

وی با بیان اینکه آیت‌الله جعفری ۴ دهه در سنگر مقدس امامت جمعه مردم را توصیه به تقوا کرد و نه تنها در گفتار بلکه در رفتار او نیز امامت و همراهی مردم مشهود است، گفت: ایشان از سلامت نفس برخوردار بودند و همه مسئولان باید درس مردمداری، ساده‌زیستی و گرفتار نشدن در لذت‌های دنیا را از او یاد بگیرند زیرا در عین داشتن موقعیت اجتماعی هرگز سیاست زده نشد و به امامین انقلاب با تمام وجود ارادت و از آنها اطاعت داشت.

انتهای پیام
captcha