برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در کرمان تشریح شد
کد خبر: 4095274
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در کرمان تشریح شد

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کرمان در تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی از برگزاری ۳ پویش و اجرای رزمایش جهادگران فاطمی خبر داد.

عبدالرضا روزخوش مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، عبدالرضا روزخوش، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کرمان امروز،۷ آبان ماه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی با گرامیداشت یاد ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز به‌ویژه سه شهید دانش‌آموز حادثه تروریستی شیراز، بیان کرد: شهید علی عرب (ققنوس دفاع مقدس) امسال به عنوان شهید شاخص دانش‌آموزی کشور از استان کرمان و شهرستان زرند انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه شعار محوری هفته بسیج دانش‌آموزی امسال «ایران قوی» انتخاب شده است، افزود: برنامه‌های متنوعی برای این هفته و حضور دانش‌آموزان در دو بخش فضای مجازی در قالب پویش‌های مختلف و برنامه‌های میدانی در مدارس طراحی شده است.

روزخوش از برگزاری سه پویش از جمله پویش «رفیق شهیدم» در هفته بسیج دانش‌آموزی خبر داد و افزود: در پویش «ایران قوی» دانش‌آموزان عکس خود در مراسم را به همراه پرچم ایران ارسال می‌کنند. پویش «بدون تاریکی» برنامه دیگری است که به دو سؤال درباره جنایت‌های آمریکا و علت حضور آمریکا در منطقه خاورمیانه پاسخ می‌دهد.

وی از برگزاری اختتامیه لیگ علمی کشوری «پایا» در هفته بسیج دانش‌آموزی خبر داد و گفت: استان کرمان رتبه سوم این لیگ را در کشور کسب کرده است و دانش‌آموزان به مراسم اختتامیه اعزام می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان ادامه داد: در هفته بسیج دانش‌آموزی رزمایش جهادگران فاطمی ۲ به مدت یک هفته در سه عرصه علمی‌ (برگزاری کلاس‌های تقویتی دانش‌آموزان)، عمرانی (مرمت و زیباسازی مدارس) و کمک‌های مومنانه برگزار می‌شود.

وی افزود: دیدار دانش‌آموزان نخبه بسیجی با مسئولان استانی و شهرستانی، دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع دشمن‌شناسی، حضور دانش‌آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان، برنامه زنگ استکبار ستیزی با حضور ۵ هزار دانش‌آموز دختر و... از جمله برنامه‌هایی است که در هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

روزخوش از حضور اساتید در مدارس در راستای جهاد تبیین خبر داد و افزود: وقایع اخیر کشور سؤالات بسیاری را برای دانش‌آموزان به وجود آورده است که تلاش داریم با این برنامه به همه آنها پاسخ داده شود.

وی برگزاری برنامه‌های تربیتی در مدارس، اردوهای راهیان‌نور و... را از دیگر برنامه‌های بسیج‌دانش‌آموزی برشمرد و گفت: با توجه به ضرورت حضور فعال در فضای مجازی، مرکز تولید محتوای رسانه‌ای «شفق» در هفته بسیج دانش‌آموزی در استان کرمان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام
captcha