قدرت ولایت‌‌پذیری مردم عامل ماندگاری نظام است
کد خبر: 4092405
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

قدرت ولایت‌‌پذیری مردم عامل ماندگاری نظام است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نزاجا، قدرت ولایت‌‌‌پذیری و ولایت‌ محوری مردم در چهار دهه انقلاب را عامل ماندگاری نظام دانست و گفت: پشتیبانی مردم از نظام سبب مدفون شدن فتنه شد.

امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش

به گزارش ایکنا از کرمان، سرتیپ دوم ستاد امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نزاجا در نخستین همایش تبیین نقش محوری مخابرات ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس که امروز، ۲۵ مهرماه در کرمان برگزار شد، گفت: در حوزه دفاع مقدس بسیاری از رسته‌هایی که فعالیت و نقش محوری داشتند شاید به اندازه رسته‌های رزمی دیده‌ نشده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشتر ادوات رزمی و حوزه سخت‌افزاری جنگ نموده پیدا کرده است، ادامه داد: سایر رسته‌ها نیز نقش مهمی در عملیات‌ها ایفا می‌کنند که پشتیبانی و لجستیک و موضوع ارتباط و مخابرات از اصلی‌تریم مولفه‌ها در توان رزمی است.

امیر غلامعلیان با تاکید بر اینکه نقش رسته‌های مختلف رزمی باید به درستی به ویژه برای جوانان تبیین شود، دفاع از کشور در زمان بحران را همه جانبه دانست و افزود: دفاع در زمان بحران محدود به نیروی‌های مسلح نمی‌شود، بلکه تمام ظرفیت‌ها باید برای کمک به نیروهای مسلح در راستای یک دفاع هدفمند و همه جانبه به کار گرفته شوند؛ کاری که در دوران مقدس نیز انجام شد و تمام ظرفیت‌ها در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفت.

وی با تاکید براینکه باید یک فهم مشترک و تعامل برای استفاده از تمام ظرفیت‌های کشوری در زمان بحران شکل بگیرد، به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و افزود: امروز در حوزه دفاعی و امنیتی، تهدیداتی برای کشور وجود دارد که نفس این اغتشاشات باید مورد توجه قرار گیرد زیرا انقلاب اسلامی سبب تغییر در دنیا شد و نظامی شکل گرفت که امروز در فرایندهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای تاثیرگذار است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نزاجا افزود: شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باب میل گروهی نبود به همین دلیل فتنه‌ها و بحران‌هایی بر کشور ما تحمیل شد و در طول چهل سال گذشته از بسیاری از فتنه‌ها و بحران‌ها عبور کردیم و تا زمانی که کشور جمهوری اسلامی ایران با اهداف خود استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی را دنبال می‌کند این فتنه‌ها و تهدیدات ادامه دارد و ما باید خود را برای مقابله با این توطئه‌ها آماده کنیم.

وی ادامه داد: امروز تنوعی از تهدیدات دفاعی و امنیتی در بخش‌های مختلف و مرزهای کشور وجود دارد. آنچه که دشمن به دنبال آن است توجه ویژه و عمیق به جوانان کشور است، یعنی کسانی که اطلاع چندانی از عقبه نظام ندارند و ذهنشان برای تاثیرگذاری جریانات انحرافی دشمن فراهم است که بسیار ماهرانه بر آن کار می‌شود و می‌توان از آن به عنوان جنگ صفرکشی یاد کرد.

امیر غلامعلیان با بیان اینکه امروزه هدف دشمن جنگ تاثیر محور است، افزود: به مدد دفاع مقدس و گوش دادن به راهبردهای مقام معظم رهبری در حوزه امنیتی و دفاعی کشور به مرحله‌ای از بازدارندگی رسیده که کسی جرئت نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارد و این سند افتخار نیروهای مسلح است. امروز اگر کشور ما مصون است به این دلیل است که به بازدارندگی مطمئن رسیده‌ایم.

وی راه برون رفت از فتنه‌های موجود را توجه به تدابیر مقام معظم رهبری و اجرای آن‌ها دانست و گفت: در بسیاری از عملیات‌های نظامی دشمن دچار خطای محاسباتی شده است که در فتنه‌های امروز نیز این خطا تکرار شد زیرا از قدرت بسیج مردم و پیروی آن‌ها از رهنمودهای مقام معظم رهبری غافل شد و پشتیبانی مردم از نظام سبب مدفون شدن این فتنه شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نزاجا، قدرت ولایت‌ پذیری و ولایت محوری مردم در چهار دهه انقلاب را عامل ماندگاری نظام دانست و با بیان اینکه این قدرت باید تشریح شود، به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین وظیفه همگانی در هر مسئولیتی است.

وی با بیان اینکه در حوزه دفاعی و امنیتی نیز باید تمام دستاوردهای نظام با وجود تمام تنگناها و بی کفایتی بعضی مدیران تبیین شود، ادامه داد: در قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق جزو پیشگامان جهاد تبیین در نیروی زمینی هستیم و همه فرماندهان، معاونین و... مکلف شده‌اند در این حوزه به تنویر افکار عمومی بپردازند و امیداوریم در این حوزه موفق‌تر از پیش عمل کنیم.

در پایان این همایش از تعدادی از پیشکسوتان مخابرات دوران دفاع مقدس و فاوا تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha