مسئولان با حرکت جهادی مشکلات مردم را حل کنند
کد خبر: 4090115
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

مسئولان با حرکت جهادی مشکلات مردم را حل کنند

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه مردم انتظار دارند با حرکت‌های جهادی مشکلات آن‌ها برطرف شود، گفت: حضور با بصیرت مردم و حمایت آن‌ها از ارزش‌ها، انقلاب و ولایت توطئه‌‌های دشمنان را خنثی کرد.

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور خطیب موقت کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، خطیب جمعه کرمان، امروز، ۱۵ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات، به سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: دشمن در تلاش برای نابودی آن حضرت و تفکر مهدویت است.

وی با اشاره به مباحثی از جمله اصل مهدویت، ولادت حضرت، غیبت، امامت حضرت، ظهور، انتظار و وظایف منتظران وجود دارد، گفت: تاکنون پژوهش‌های بسیاری در این مباحث انجام شده که گویای عدله مستحکم پیرامون مسائل مهدویت است.

حجت‌الاسلام عرب‌پور با بیان اینکه آیات ۲۸ سوره زخرف، ۸۶ سوره هود و ۶۲ سوره نمل در خصوص امان زمان(عج) است، افزود: امامان معصوم نسبت به مؤمنان و مسلمانان مانند یک پدر دلسوز و نگران هستند، بنابراین ضرورت دارد بر اعمال و رفتار خود مراقبت داشته باشیم.

خطیب موقت جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه با تبریک اعیاد ماه ربیع‌الاول، هفته وحدت و هفته فرجا، از اقدامات نیروی انتظامی در حفظ امنیت کشور تشکر کرد و گفت: آشوب‌های اخیر کشور به لحاظ آسیب به اموال مردم و گرفتن وقت نیروها و مردم به ضرر است و دشمن هم از این جریانات سوء‌استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه تحلیل حوادث از این‌گونه حرکت‌ها جلوگیری می‌کند، به تحلیل مقام معظم رهبری درباره اصل موضوع و نقش دشمن در این حوادث اشاره کرد و ادامه داد: ریشه‌یابی این صحنه‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها توسط دشمنان این ملت و استکبار جهانی طراحی و با کمک اسرائیل در منطقه و برخی عوامل داخلی اجرایی شده است. این حرکت‌ها از همان ابتدای انقلاب بوده و تا زمانی که ما دست از اسلام و انقلاب بر نداریم، این حرکت‌ها ادامه دارد زیرا با اسلام دشمنی دارند.

حجت‌الاسلام عرب‌پور با بیان اینکه گروهی در داخل کشور برای براندازی نظام متحد شده‌اند، گفت: بعضی از این افراد سلطنت‌طلبان و منافقین و گروهی دیگر تجزیه‌طلبان و بعضی از فرقه‌ها هستند که حساب مردم از صحنه‌گردانان این حوادث جداست و قوه قضائیه با این صحنه‌گردانان برخورد خواهد کرد.

وی بر لزوم ارشاد و آگاهی جوانان برای جلوگیری از در خدمت دشمن قرار گرفتن تأکید کرد و افزود: بهانه‌ها برای اغتشاش زیاد بود یکی از این بهانه‌ها مرگ آن دختر جوان بود که شاهد حمله به نیروهای انتظامی، جسارت به قرآن و حجاب هستیم.
 
خطیب موقت جمعه کرمان با تأکید بر اینکه هیچ مسئولی از اعتراض ناراحت نمی‌شود و اگر مدیری وظایف خود را به‌طور کامل اجرا نکند، ممکن است موجب اعتراض مردم شود، گفت: اعتراضات باید منطقی بیان شود و حساب آن از اغتشاش جداست زیرا در اعتراض تفنگ دست کسی نیست.

حجت‌الاسلام عرب‌پور درخواست‌های اغتشاشگران را مفتضحانه خواند و اظهار کرد: برهنگی به معنای آزادی نیست و حضور با بصیرت مردم و حمایت آن‌ها از ارزش‌ها، انقلاب و ولایت توطئه‌‌های دشمنان را خنثی کرد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی، حوزه‌های علمیه و روحانیون باید جهاد تبیین را در دستور کار قرار دهند، بیان کرد: جوانان فطرت‌های پاک دارند و دشمن با دروغ و بزرگنمایی مشکلات جزئی سبب اغفال آن‌ها شده است، بنابراین باید مسائل را برای آن‌ها تبیین کنیم.

خطیب موقت جمعه کرمان با بیان اینکه دشمن از فضای مجازی سوء‌استفاده کرد، چراکه این فضای افسار گسیخته مزاحم زندگی مردم است، تصریح کرد: از دولت و مجلس می‌خواهیم نسبت به فضای مجازی و فعالیت‌های این فضا تدبیر لازم را بیندیشند.

وی در پایان خطاب به مسئولان با بیان اینکه مردم در صحنه‌های مختلف نشان داده‌اند که دلسوز و همراه هستند، گفت: مردم انتظار دارند با حرکت‌های جهادی مشکلات آن‌ها برطرف شود.

انتهای پیام
captcha