راه‌اندازی کارگاه‌های تولید زنده صنایع‌ دستی در کرمان
کد خبر: 4089464
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

راه‌اندازی کارگاه‌های تولید زنده صنایع‌ دستی در کرمان

معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان از راه‌اندازی کارگاه‌های تولید زنده صنایع‌ دستی همزمان با هفته گردشگری در تاریخ‌های ۱۰ و ۱۱ مهرماه در خیابان تجلی کرمان خبر داد.

پته دوزی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، کاظم حسین‌زاده، معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان از راه‌اندازی کارگاه‌های تولید زنده صنایع‌ دستی همزمان با هفته گردشگری از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در تاریخ‌های ۱۰ و ۱۱ مهرماه در خیابان تجلی کرمان خبر داد.

وی افزود: این کارگاه‌ها در رشته‌های پته‌دوزی، گلیم‌بافی، مسگری، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، حصیربافی و... ایجاد شده‌ است که هدف از راه‌اندازی این کارگاه‌ها معرفی بیشتر این رشته‌های هنری به علاقه‌مندان است.

معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان افزود: با توجه به اینکه شهر کرمان به عنوان شهر ملی صنایع‌ دستی معرفی شده است در تلاش هستیم با برگزاری این گونه رویدادهای هنری بر تعداد هنرمندان افزوده و برای جوانان شغل ایجاد کنیم.

وی با اشاره به همکاری شهرداری کرمان در برگزاری این رویداد گفت: درحال حاضر بیش از ۷۰ هزار هنرمند چیره‌دست کرمانی در ۱۰۰ رشته و زیررشته صنایع‌دستی فعال هستند.

انتهای پیام
captcha