کتاب خواجوی کرمانی با تصحیح جدید منتشر می‌شود
کد خبر: 4088933
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

کتاب خواجوی کرمانی با تصحیح جدید منتشر می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تأکید بر اینکه باید به جایگاه انجمن آثار و مفاخر استان بیشتر پرداخته شود، گفت: کتاب خواجوی کرمانی با تصحیح جدید منتشر می‌شود.

مقبره خواجوی کرمانی

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن روحی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در جلسه کمیته علمی انجمن آثار و مفاخر استان کرمان از بازنگری و تصحیح کتاب خواجوی کرمانی خبر داد و گفت: با تفاهم‌نامه در حال انجام با دانشگاه شهید باهنر کرمان، کتاب خواجوی کرمانی با تصحیح جدید منتشر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید به جایگاه انجمن آثار و مفاخر استان بیشتر پرداخته شود، گفت: اگر مرجعیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی هنری بازگردد و تقویت شود، با از بین بردن موازی‌کاری شاهد اقدامات موثرتر و بهتری در عرصه فرهنگ و هنر استان خواهیم بود.

روحی، پرداختن به حوزه مفاخر معاصر استان با یک برنامه مدون را ضروری دانست و گفت: علاوه‌بر برنامه‌ریزی برای بزرگداشت مفاخر گذشته می‌توان ‌تقدیر و توجه به مفاخر عصر حاضر را در دستور کار قرار داد و در این راستا کار کارشناسی و علمی اهمیت به سزایی دارد.

وی با بیان اینکه با برپایی نمایشگاه‌هایی از مفاخر استان می‌توان زمینه آشنایی جوانان و نوجوانان با مفاخر را فراهم کرد، گفت: با توجه به حجم بالای بازدید گردشگران از مکان‌های تاریخی مانند ارگ بم، می‌توان از فضای مکان‌های تاریخی برای برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها و معرفی مفاخر استان استفاده کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به آرامستان هنرمندان و مفاخر کرمان نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه اقداماتی انجام شده و تلاش داریم با یک جمع‌بندی، تصمیمات مناسبی در شأن هنرمندان و مفاخر استان اتخاذ شود.

انتهای پیام
captcha