اعضای شورای عالی قرآن در شهرستان رفسنجان منصوب شدند
کد خبر: 4088871
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

اعضای شورای عالی قرآن در شهرستان رفسنجان منصوب شدند

شورای عالی قرآن به منظور سیاست‌گذاری، نظارت، حمایت و ارتقای برنامه‌های قرآنی در رفسنجان تشکیل و با حکم رئیس اداره تبلیغات شهرستان رفسنجان اعضای آن منصوب شدند.

اعضای شورای عالی قرآن در شهرستان رفسنجان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات رفسنجان، با حکم حجت‌الاسلام مرتضی نقیب‌پور، رئیس اداره تبلیغات شهرستان رفسنجان، اعضای شورای عالی قرآنی در این شهرستان منصوب شدند. متن این حکم به شرح زیر است.

«نظر به نقش عالی ‌مرتبه قرآن‌ در تربیت انسان و غربت این معجزه الهی در امت اسلام و از طرفی ظرفیت بالای شهرستان رفسنجان در تعلیم و تعلم قرآن در سطوح و رشته‌های متنوع، وجود شورایی به منظور سیاست‌گذاری، نظارت، حمایت و ارتقای برنامه‌های مربوط به تدبر، حفظ و قرائت قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، اذان، مناجات، ادعیه و تواشیح ضروری است.

این شورای عالی قرآنی که تحت اشراف امام‌جمعه بزرگوار حجت‌الاسلام والمسلمین عسکری و با حمایت فرماندار محترم جناب آقای مهندس رضایی متشکل از شخصیت‌های برجسته، متخصص، باتجربه، متعهد، متخلق و در یک کلمه قرآنی است با استفاده از ظرفیت‌های موجود شهرستان، شکوفاسازی استعدادهای نهفته، جذب و توزیع عادلانه منابع و اعتبارات، هم‌افزایی و همگرایی موسسات قرآنی، دارالقرآن‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با امور قرآنی قطعاً رفسنجان را به جایگاه شایسته خود در خدمت به قرآن و رفع مهجوریت ثقل اکبر می‌رساند.

بر اساس توافقی که انجام شده اداره تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از این پس مصوبات تخصصی این شورا را فصل الخطاب و لازم‌الاجرا می‌داند و انشالله با همکاری همه نهادها و ادارات و مؤسسات مرتبط با امور قرآنی، شاهد بالندگی شهرستان رفسنجان در زمینه قرآن باشیم.

اعضای محترم شورای عالی قرآنی بدین شرح است: آقایان مجید رضایی، محمد سلمه‌ای، محمد شیخ‌زاده، حجت‌الاسلام خسرو صفری، جواد کریمی، دکتر مصطفی هادوی‌نژاد، حجت‌الاسلام هادی عرب، سرکار خانم صدیقه کرمی‌زاده و آقای محمدرضا توحیدی‌پور دبیری این شورا را برعهده خواهند داشت.

در پایان از خداوند متعال توفیق خدمت مجاهدانه و خالصانه به ثقلین در سایه توجهات حضرت ولیعصر ارواحنافداه را برای خود و عزیزان فوق‌الذکر مسئلت دارم.»

انتهای پیام
captcha