مردم پایتخت مقاومت جهان اسلام در برابر هنجارشکنان سکوت نمی‌کنند
کد خبر: 4087417
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

مردم پایتخت مقاومت جهان اسلام در برابر هنجارشکنان سکوت نمی‌کنند

امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه دشمن هم به غرور ملی و هم غرور دینی هجمه وارد کرده است، گفت: ملت شهید پرور و انقلابی ایران به ویژه پایتخت مقاومت جهان اسلام سکوت نمی‌کنند و پاسخ کوبنده‌ای به اغتشاشگران و هنجارشکنان خواهند داد.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان امروز، اول مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: در چند راهی‌ها آنچه که رضایت خداوند است را انتخاب و طبق دستورات الهی حرکت کنید.

وی در ادامه با اشاره به سالروز رحلت پیامبر(ص)، به حرکت بزرگ ایشان برای جامعه بشریت پرداخت و گفت: اگر بخواهیم عظمت حرکت هدایتی پیامبر اسلام(ص) را به درستی درک کنیم باید فضایی که اسلام در آن بروز کرد را بررسی کنیم.

امام‌جمعه کرمان با اشاره به وجود دو دین بزرگ یهودیت و مسیحیت در زمان ظهور اسلام و اختلافاتی که بین آن‌ها وجود داشت، گفت: در آن زمان بت‌پرستان گروه کثیری را به خود اختصاص داده بودند که تمام حق را در بت پرستی می‌دانستند و معتقد به آخرت نبودند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) با صبر، حوصله و جهاد بزرگ توانست فضای جامعه جاهلی عربستان را تغییر دهد. پیامبر به دستورات قرآن دقیقاً عمل می‌کرد که یکی از این دستورات اصل مترقی توحید بود.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) هدایت عالم‌گیر خود را از اطرافیان خود آغاز کرد، گفت: رفتار پیامبر(ص)، محبت، عمل و ساده‌زیستی ایشان سبب جذب مردم به پیامبر(ص) شد و امیداوریم ما نیز به این اسوه برجسته توجه کنیم و بتوانیم بخشی از گفتار و رفتار ایشان را در زندگی خود پیاده کنیم.

امام‌جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس هفته به نمایش گذاشتن غیرت دینی است که رزمندگان کربلای کوچکی را برای دفاع از انقلاب و ارزش‌ها خلق کردند و جوانان در این راه از هم سبقت می‌گرفتند.

وی با تبریک آغاز سال تحصیلی، به اتفاقات اخیر بین‌اللملی و عضویت ایران در اجلاس شانگهای اشاره کرد و گفت: حضور شجاعانه و مقتدرانه رئیس جمهور ایران در سازمان ملل و دفاع از حقوق مردم و ارزش‌های دینی به ویژه پیگیری مسببان ترور سردار سلیمانی و برافراشته کردن عکس ایشان در سازمان ملل را به مردم و دولت تبریک می‌گویم.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین را قابل تقدیر دانست و در ادامه به حوادث اخیر کشور اشاره کرد و گفت: اتفاقات اخیر هر متدین و آزادی‌خواهی را ناراحت کرد. ابعاد از دست رفتن یک جوان باید کاملا پیگیری شود، اما این امر بهانه‌ای شد برای دشمنان و اتفاقاتی رقم خورد که معمولی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: بعضی با هر بهانه‌ای به دنبال ایجاد جریان‌سازی هستند و گروهی از دشمنان خط گرفته و توهین و هتک حرمت را در پیش گرفتند؛ به اسم دفاع از حقوق شهروندی آن را زیر پا گذاشتند و به قرآن، شهدا، مقدسات و شهید سلیمانی اهانت کرده و اموال عمومی را تخریب کردند که اینها بخشودنی نیست.

وی با بیان اینکه ملت شهید پرور و انقلابی ایران به ویژه پایتخت مقاومت جهان اسلام سکوت نمی‌کنند و جواب کوبنده‌ای به اغتشاشگران خواهند داد، افزود: عده‌ای به اسم دفاع از حقوق شهروندی در حرکتی داعشی انسان را به آتش می‌کشند و با کمال تاسف برخی خواص در این ماجرا لغزیدند و اینجاست که جهاد تبیین برای ما واجب است تا بعضی دچار لغزش نشوند.

امام‌جمعه کرمان با اشاره به بی توجهی عده‌ای به فتنه‌ها و آگاه نبودن گروهی که زمینه را برای دشمن فراهم می‌کنند، گفت: امیدوارم خداوند کمک کند تا ما از همه سختی‌ها و حوادث تلخ عبور کنیم و انقلاب را با رهبری مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به ولی‌عصر(عج) تحویل دهیم.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: دشمن هم به غرور ملی و هم غرور دینی هجمه وارد کرد و امیداوریم مردم شهید پرور کرمان و استان شهید سلیمانی جواب این یاوه‌گویان و هنجارشکنان را بدهند.

انتهای پیام
captcha