ضرورت مبارزه جدی دولت با فساد
کد خبر: 4080881
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

ضرورت مبارزه جدی دولت با فساد

امام‌جمعه کرمان مبارزه با فساد را از مطالبات مقام معظم رهبری از دولت دانست و گفت: در مبارزه با فساد باید گلوگاه‌های فساد را بست. نباید اجازه داد در دستگاه‌های اجرایی فساد به وجود آید و در مرحله بعد وظیفه دستگاه قضایی برخورد با فساد است.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، امروز، ۴ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با توصیه به رعایت تقوای الهی، به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: از نشانه‌های انسان متقی این است که در دینداری قوی است و با تمام وجود از حوزه دیانت دفاع می‌کند.

وی خوش ا‌خلاقی، نرم‌خویی و در عین حال با اقتدار از دین دفاع کردن را از نشانه‌های پرهیزکاری دانست و گفت: یکی از انواع حاکمیت‌هایی که پس از رحلت پیامبر(ص) شکل گرفت، حاکمیت ولایت و امامت است که حق‌ترین و بهترین نوع حاکمیت است زیرا حکومت در دست معصوم است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی بدترین نوع حاکمیت را حاکمیت موروثی دانست و ادامه داد: متاسفانه پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) طولی نکشید که با وجود تمام مرارت‌هایی که یاران پیامبر برای ایجاد حاکمیت نبوت و امامت کشیدند، این نوع حکومت جای خود را به حکومت‌های موروثی و سلطنتی داد.

وی گفت: امویان به دلایلی موفق شدند با حاکمیت مورورثی بر مسلمانان حکومت کنند که یکی از این دلایل فتنه‌هایی است که به وجود آوردند که امام علی(ع) همواره نگران گرفتار شدن جامعه اسلامی به این نوع فتنه بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به فتنه‌های متعدد بنی‌امیه در جامعه، افزود: این فتنه‌ها تمام مظاهر هدایت و حق را مخدوش کرد و کار را به جایی رساند که جبهه حق که پیامبر(ص) و ائمه اطهار برای آن زحمت کشیدند، نتوانست در جامعه ظهور و بروز جدی داشته باشد.

وی فتنه بحران سازی را از جمله فتنه‌های بنی‌امیه برشمرد و با بیان اینکه، هوا پرستی و روی کار آمدن بدعت گزاران از ریشه‌های این فتنه‌ها است، گفت: فتنه دیگر چهره‌سازی از بعضی چهره‌های منفی است که تلاش می‌کردند با تبلیغات آن‌ها را چهره‌هایی مثبت جلوه دهند. همچنین چهره‌های مثبت مانند مالک، عمار و ابوذر را در جامعه تخریب می‌کردند به گونه‌ای که مردم نسبت به آن‌ها تردید کنند و مشکوک شوند.

امام‌جمعه کرمان به فتنه نفاق اشاره کرد و گفت: این فتنه به شدت جامعه آن روز را درگیر کرد و بنی‌امیه بیشترین استفاده را از این فتنه کردند. در برابر هر حقی یک باطل درست کرده و تلاش کردند باطل جای حق را بگیرد و در برابر هر دلیلی شبهه‌ای طراحی می‌کردند. امروز نیز تمام تلاش دشمن این است که از طریق فضای مجازی با شبهه افکنی جبهه حق را در حوزه‌های مختلف دچار چالش کند.

وی واقعه کربلا را نتیجه فتنه نفاق در جامعه اسلامی دانست و با بیان اینکه ظاهر چهره نفاق به حدی آراسته است که ممکن است هر مومنی را گرفتار کند، گفت: تلاش چهره نفاق این است که مردم از رهبر جامعه پیروی نکنند و از پیامبر و امام دور شوند تا جریان نفاق بتواند اهداف خود را اجرایی کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه اهل نفاق تلاش داشتند خود را عزیز و پیروان ائمه(ع) را ذلیل جلوه دهند، گفت: تاریخ برای ما درس‌ها و عبرت‌هایی دارد که باید از آن‌ها کمال بهره را ببریم تا نسبت به جبهه حق که همان نظام مقدس جمهوری اسلامی و امامین انقلاب هستند، دچار تردید نشویم.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله ناصری اصفهانی، به خروج آمریکایی‌ها از افغانستان اشاره کرد و گفت: در این خروج خفت بار مطالب فراوانی برای تحلیل‌گران دنیا روشن شد و نشان داد با اشغال نظامی نمی‌توان در یک کشور ماندگار شد. این جریان ثابت کرد کسانی که امریکا را پشتیبان خود می‌دانند هر لحظه ممکن است پشت آن‌هاخالی شود و عبرت بزرگی بود برای کسانی که به پشتیبانی آمریکا چشم داشتند.

وی با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر و با بیان اینکه جمهوری اسلامی به عنوان یک عقیده پیشرو و مقاوم توانست در صحنه‌های مختلف پیروز شود، گفت: مقام معظم رهبری از دولت مطالباتی داشتند که عدالت‌محوری در عرصه‌های مختلف از جمله این مطالبات است. دولت باید بستری برای اجرای عدالت در جامعه فراهم کند که برای مردم ملموس باشد و حرکت دولت سیزدهم در یک سال گذشته برای تحقق این امر قابل تقدیر است.

امام‌جمعه کرمان مبارزه با فساد را از دیگر مطالبات رهبری از دولت دانست و گفت: در مبارزه با فساد باید گلوگاه‌های فساد را بست. نباید اجازه داد در دستگاه‌های اجرایی فساد به وجود آید و در مرحله بعد وظیفه دستگاه قضایی برخورد با فساد است. مجموعه‌های نظارتی نیز باید نظارت دقیقی داشته باشند.

وی مردمی بودن را ویژگی دیگر دولت برشمرد و با بیان اینکه دولت این امر را در رفتار و گفتمان خود پیش‌ گرفته است و مسئولان نیز در رفتار خود باید به مردمی بودن توجه کنند، تصریح کرد: دولت باید به دشمنی‌های دشمن توجه کند و آماده مبارزه با دشمن باشد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی هفته دولت را فرصتی برای تبیین خدمات و رویکرد دولت به مردم دانست و به ورود کاروان اسرای کربلا به شام اشاره کرد و گفت: علیرغم حجم بسیار غمی که در آن مقطع وجود داشت اما شجاعت، صراحت، پاکی و طهارت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) ستودنی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به فراهم نبودن شرایط برای سخنرانی حضرت زینب(س)، گفت: اگرچه هیچ آمادگی برای سخنرانی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نبود، قوی‌ترین، رساترین و پر محتوا ترین خطبه تاریخی را ایراد کردند که ماندگار شد.

انتهای پیام
captcha