پنجمین همایش زکات در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4078988
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

پنجمین همایش زکات در کرمان برگزار شد

پنجمین همایش زکات با حضور مسئولان کشوری و استانی در مُلک سلیمانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدطاها مهری مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور

به گزارش ایکنا از کرمان، پنجمین همایش زکات مُلک سلیمانی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور، ائمه جمعه و جماعات استان و معدیان زکات استان کرمان، مدیران کل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان و یزد و جمعی از مسئولان استانی و کشوری امروز، ۲۷ مردادماه در مصلی امام علی(ع) کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدطاها مهری، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور، در این همایش بیان کرد: خدا را شاکریم که در سرزمین کریمان و ملک سلیمانی نشستی برای یکی از فریضه‌های الهی داشته باشیم.

وی با اشاره به آیات بسیار و حدود ۲هزار روایت پیرامون زکات که جایگاه این فریضه در بُعد اقتصاد اسلامی برای کمک به مستحقین را ذکر می‌کند، گفت: در سال ۹۶ رهبر معظم انقلاب پیامی به همایش زکات داشتند که برگزاری این همایش سالیانه را از بزرگترین توفیقات الهی دانسته‌اند.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور با اشاره به پرداختن مکرر به زکات در قرآن در کنار نماز، گفت: در دبیرخانه شورای زکات نسبت به تبلیغ، ترویج و فرهنگ‌سازی زکات برنامه‌ریزی‌هایی انجام و برگزاری ۳۱ همایش برای زکات پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه که کرمان پنجمین میزبان برگزاری همایش زکات در کشور بود، گفت: این برنامه تا پایان سال هر هفته در یک استان برگزار می‌شود تا بتوانیم جریان سازی زکات در کشور شکل بگیرد زیرا اگر مردم ادای زکات را داشته باشند دیگر فقیری در جامعه نیست.

حجت‌الاسلام مهری گفت: زیبنده نظام نیست که عده‌ای غذای خود را در سطل زباله بیابند و امیدواریم خروجی این همایش‌ها یک دستورالعمل در فریضه زکات در جامعه باشد تا بتوانیم فقرا را در نظام اسلامی کمک کرده باشیم.

انتهای پیام
captcha